|
עמוד:16
בגיל 33 הלך ישוע להיטבל אצל יוחנן . הברית החדשה מספרת , כי "אותה עת נפתחו השמיים והוא ראה את רוח אלוהים יורדת כיונה ובאה עליו . והנה קול מן השמים אומר : זה בני אהובי אשר חפצתי בו * " ( הבשורה על פי מתי ג , . ( 16 מאז טבילתו החל ישוע להטיף לחזרה בתשובה ולבשר ליהודים על בואו הקרב של יום הדין . ישוע פעל בגליל , ושם התקבצו סביבו חסידיו . החשוב שבהם היה שמעון ( פטרוס ) הדייג , שחי על שפת הכנרת והפך לאחר מות ישוע לשליח ולמפיץ האמונה במשיחיותו . חסידה נוספת של ישוע הייתה אישה ושמה מרים ( ובלטינית , "מריה מגדלנה ( " מן היישוב מגדל . בתחילת דרכה הייתה מרים חוטאת . בברית החדשה מסופר , כי ישוע גירש מגופה שדים - כלומר , ריפא אותה ממחלה נפשית , ועם החלמתה חזרה בתשובה והפכה לאחת הדמויות הקרובות אליו . ישוע ניחן בכוחות על-טבעיים שאפשרו לו לעשות נסים : הוא ריפא חולים , החיה מתים , גירש שדים שחדרו לגופם של בני אדם . כמו כן , הוא האכיל המוני בני אדם בכיכרות לחם אחדים ובדגים ספורים : "ישוע שמע ונסע משם בסירה אל מקום שומם , הוא לבדו . !_ כיה ששמעו ההמונים הלכו , אחריו , , ברגל מן הערים . כשיצא ראה המון עם רב . הוא נתמלא ' ' רחמים עליהם וריפא את החולים שביניהם . לעת ערב ניגשו אליו תלמידיו ואמרו : 'המקום שומם והשעה כבר מאוחרת : שלח את המון העם וילכו אל הכפרים לקנות להם אוכל ' . אמר להם ישוע : 'אינם צריכים ללכת . תנו להם אתם לאכול ' . השיבו לו : 'אין לנו פה אלא חמש כיכרות לחם ושני דגים ' . 'הביאו אותם אלי הנה ' , אמר . הוא ציוה את העם לשבת על הדשא , לקח את חמש כיכרות הלחם ואת שני הדגים , נשא עיניו השמימה וברך . לאחר מכן בצע את הלחם ונתן לתלמידים והתלמידים נתנו לעם . הכל אכלו ושבעו , וממה שנותר אספו שנים עשר סלים מלאים . מספר האוכלים היה כחמשת אלפים איש מלבד הנשים והטף " . ( הבשורה על פי מתי יד , ( 19-13 לישוע הייתה ביקורת חריפה על חלקים מההנהגה היהודית של זמנו . הוא הטיף נגד השכבות העשירות של העם , על כך שעשקו את העניים . כמו כן , התנגד לחכמים מקומיים , שלדעתו ראו את עיקר היהדות בקיום טכני של מצוות והזניחו בעיניו את החובות המוסריות של אהבת הבריות וחמלה על העניים . ישוע קירב אליו יהודים משולי החברה וביניהם המוכסים , ששירתו את השלטון הרומי השנוא . בדרשת ההר , שאותה נשא במעלה הר בפני רבים מחסידיו , האדיר ישוע את העניים והמושפלים : "אשרי עניי הרוח כי להם מלכות השמיים . אשרי האבלים כי-הם ינוחמו . אשרי הענווים כי-המה יירשו את הארץ * " ... ( הבשורה על פי מתי ה , . ( 5-3 ישוע טען , אם כן , שלעניים יש סיכוי רב יותר לזכות בגאולה מאשר לעשירים ולבעלי השררה . כאמור , הזהיר ישוע את הציבור היהודי שיום הדין - היום בו ישפוט האל את בני האדם , החיים והמתים - קרב ובא . לפיכך , קרא לחרטה על חטאים ולקיום קפדני של המצוות המוסריות . לאחר כמה שנים של הטפה ברחבי הגליל , החליט ישוע לבוא בראש תלמידיו ותומכיו לירושלים לחגוג את חג הפסח , ולהשמיע את דבריו בפני המוני העולים לרגל לבית המקדש . הוא נכנס אל העיר רכוב על חמור , ומלוויו קראו לעברו כי הוא המשיח . למעשה , הייתה לאירוע זה משמעות Or : a . car cf , nr > ' : - '" נחשב לנביא י אחד משלשלת הנביאים שקדמן ל ? חמד בהפצת האמתה באל אחר האסלאם אינו מקבל את סיפור צליבתו , לנקראן מסופר כי אדם בן דמותו נצלב בירושלים , , ואילו , הוא עצמו עלה , , לשמיים . מתוך ; ספרי הברית החדשה . תרגום חדש . © . 1979 כל הזכויות שמורות לחברות המאוחדות לכתבי הקודש . באדיבות החברה לכתבי הקודש בישראל , ת . ד , 44 ירושלים . 91000
|
|