סדר הקרבנות

עמוד:134

יהוה מלך, יהוה מלך, יהוה ימלך לעלם ועד. והיה יהוה למלך על כל הארץ, זכריה יד, ט ביום ההוא יהיה יהוה אחד ושמו אחד. הושיענו יהוה אלהינו וקבצנו מן הגוים, תהלים קו, מז-מח להודות לשם קדשך, להשתבח בתהלתך. ברוך יהוה אלהי ישראל מן העולם ועד העולם, ואמר כל העם אמן הללויה. תהלים קנ, ו כל הנשמה תהלל יה, הללויה. ישיבה למנצח מזמור לדוד: תהלים יט השמים מספרים כבוד אל, ומעשה ידיו מגיד הרקיע: יום ליום יביע אמר, ולילה ללילה יחוה דעת: אין אמר ואין דברים, בלי נשמע קולם: בכל הארץ יצא קום ובקצה תבל מליהם, לשמש שם אהל בהם: והוא כחתן יצא מחפתו, ישיש כגבור לרוץ ארח: מקצה השמים מוצאו ותקופתו על קצותם, ואין נסתר מחמתו: תורת יהוה תמימה משיבת נפש, עדות יהוה נאמנה מחכימת פתי: ∞ להשתבח בתהלתך: להתגאות בכך שזכינו להלל אותך. מן העולם ועד העולם: בכל זמן וזמן. ∞ השמים מספרים כבוד אל וכו': מראה השמים וצבאם וחילופי הזמנים בין היום והלילה נותנים ביטוי לגדולת האל שבראם. אין אמר וכו': השמים מבטאים אמנם את גדולת ה', אך לא בצלילים הנשמעים על ידי האוזן. קום: קולם [שאיננו נשמע אלא עולה מן ההתבוננות בהם]. לשמש שם אהל בהם: השמים הם כאהל שבו שוכן השמש. והוא: השמש. ישיש כגבור לרוץ ארח: כמו גיבור השמח לרוץ ברשות הרבים כדי להתגאות בכוחו. מוצאו: המקום שממנו הוא זורח. ותקופתו: המקום שבו הוא מסיים את הקפתו, במערב. מחמתו: מחומו. עדות: מצות. ברה: טהורה, זכה. שיש לומר אותה בעמידה, בשל חשיבותה. מאז ימי הביניים היא נאמרת פעמיים, ליתר הדגשה. להכרזה זו נספח פסוק נוסף המדבר במלכותו העתידית של ה'.

ידיעות אחרונות

קרן אבי חי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר