|
עמוד:458
ענפי דקל , פונה אל מבנה הדומה להפליא למבנה הקבר , כפי שהוא מוצג בקופסת השנהב של המוזיאון המטרופוליטאני בניו יורק ( איור . ( 10 בתוך המבנה המוגבה עומד צלב . המבנה והצלב הם תמצית האדריכלות של הקבר הקדוש , המסמלת , במקרה זה בצורה מאוד גלויה , את ירושלים , שלעברה צועד ישו בתמונת 'הכניסה לירושלים . ' לסיכום r בתקופה הנוצרית הקדומה , ובמיוחד במאה הו , ' משמשים המבנים שבנה קונסטנטינוס באיזור צליבתו וקבורתו של ישו סמל לירושלים השמימית . אך מן הראוי להוסיף ולהדגיש שבתקופה זו נשמרת בדרך כלל הזיקה לסצינה שבה קשור המקום הקדוש : הצליבה או התחייה . Ein _chmtliches Kultgefass ' , pp . 29-30 , fig . 9 ; logiques , 10 ( 1959 ) , pp . 201-206 , figs . l-3 ; Elbern , du Cleveland Museum of Art' , Cahiers archeo- _ idem , Der eucharistische Kelch , p . 105 , fig . 106 ( לעיל , הערה Volbach , Elfenbeinarbeiten , no . ;( 53 184 ( לעיל , הערה ; Jerusalem' , Boreas , 8 ( 1985 ) , pp . 127-142 Heavenly ? An Early Christian Representation of B . Kuhnel , 'Earthly or ; ( 46 וייצמן , עידן הרוחניות , מס' . 519 בתיאורי הכניסה לירושלים מתוארת העיר בדרך כלל בצורה סטריאוטיפית , כאוסף של בתים בתוך חומה ( ובה שער ;( ראה . christlichen Kunst , 11 , Gutersloh 1968 , pp . 28-33 ; G . Schiller , Ikonographie der . Stuttgart 1937 , cols . 1039 ff . _Reallexikon zur deulschen Kunstgeschichte , II , לרעיון EOI . 8 בין כנסיית הקבר לבין ירושלים החדשה ראה במפורש : אוסביוס , חיי קונסטנטינוס pg , 20 , 111 , 33 , 001 . 1094 , איור . 13 כניסת ישו לירושלים על קופסת שנהב מן המאה הד , ' המוזיאון לאמנות בקליבלנד באדיבות המוזיאון לאמנות בקליבלנד
|
|