|
עמוד:429
גרונטיוס , תיאודוסיוס ותיאוגניוס אשה חשובה אחרת בירושלים במחצית הראשונה של המאה הה' היתה מלאניה 'הצעירה' ( להבדיל מסבתה , מלאניה 'קשישה . ( ' מלאניה 'הצעירה' ופיניאנוס בעלה , שעזבו את איטליה בעקבות פלישת אלאריך , הגיעו לארץ ישראל דרך צפון אפריקה והצטרפו תחילה למנזרים של היירונימוס בבית לחם . לאחר מות בעלה בשנת 431 ייסדה מלאניה מנזרים בהר הזיתים . את סיפור חייה אנו מכירים בפרוטרוט בזכות הביוגראפיה שכתב גרונטיוס , כומר ירושלמי , שהיה אחראי על הנזירים במנזר שבנתה ונהג לקיים יום יום את פולחן האוכריסטיה ( היא המיסה אצל הלטינים ) במנזר הנשים שלה . " כך ב 1290 b Bibliotheca Hagiographica Graeca , 111 , 40 הדרשה על מרים הקדושה פורסמה על ידי . 1925 , pp . 336-343 Homilies mariales byzantines ( PO , 19 . 3 ) Paris M . Jugie , שלוש הדרשות האחרות פורסמו על ידי סיגלאס ( פרטים במאמרו המצוין לעיל , הערה ככתובת בחמת גדר ראה : Inscriptions' , IEJ , 32 ( 1982 ) , pp . 77-96 Poem of the Empress Eudocia and Two Building 'Greek Inscriptions from Hammath-Gader : A J . Green and Y . Tsafrir , 43 הטקסט , תרגום צרפתי , מבוא והערות ראה : חיי . ( 38 41 ע , ץ ז , יגי _( _לעי ? 1 בהען-ה הקודמת , ( עמ' 42 . 297-293 על אודוקיה ראה : הנט , צליינות , עמ' . 1982 , esp . pp . 112-146 Imperial Dominion in Late Antiquity , Berkeley , K . G . Holum , Theodosian Empresses : Womenand . 248-221 על שיר המיוחס לה שהתגלה מלאניה ( מהדורת גורסה . ( וראה גם : 1979 , pp . 72-98 in the Jewish and Christian Tradition , New York ghlin ( eds . ) , _Womenof Spirit : Female Leadership Late Patristic Period' , R . Ruether & E . McLau- 'Mothers of the Church : Ascetic Women in the R . Ruether _, אודוקיה אחיו הצעיר של כריסיפוס , גבריאל , מונה לאב המנזר והבסיליקה שהקימה הקיסרית אודוקיה לכבוד סטפאנוס הקדוש . מן הראוי להתעכב כאן על דמותה של אודוקיה . 42 אודוקיה , אשתו של תיאודוסיוס הב , ' היתה בתו של רט 1 ר ביזאנטי , והיא המשיכה לכתוב שירה גם לאחר התנצרותה ונישואיה לקיסר . בשל כך , ובשל נסיעותיה הרבות כונתה בשם 'המשוררת הנודדת . ' היא כתבה שירים ליריים מקראיים , וכן שירים שבהם ניסחה בסגנון ובחריזה ה 1 מריים את סיפורי התורה ואת סיפור חייו של ישו . בירושלים התארגן סביבה מעין 'סלון' אינטלקטואלי ספרותי , שלא הותיר כנראה כל עקבות ספרותיים . כריסוסטומוס , אלה הם שני הטקסטים הראשונים המוקדשים לרמות מלאכית " . ( דרשה על אודות מרים הקדושה , יולדת האל ( theotokos ) ונאום על יוחנן המטביל . 40 את הדרשה על מרים נשא לכבוד חג ( r _7 _V _1 _ran ( panegyris ) שנחוג כנראה בירושלים של המאה הה' ב 15 באוגוסט . כבר ציינו את דרשתו של תימותיאוס על הבתולה ואת חשיבותה להבנת התפתחות הדוגמה . דעותיו של כריסיפוס בנושא זה מעורפלות יותר , וקשה להחליט אם על פי דעתו חל החטא הקדמון או אינו חל על מרים , ' חוטר ישי המוריק לעד . '
|
|