איור 20. הכנסייה n;Trasacco 'שער הנשים' צילום מקס הוצל, רומא

עמוד:339

הדרשה של קזאוריה . את מכלול הפיסול הזה בירושלים מאפיינת עבודה עדינה ואלגאנטית באבן . עלעלים דקים ומחודדים , התרחקות גדולה אבל ברורה מן הרקע , סגירת חלל רב בין העלים המנופחים לבין הרקע , ארגון , בהירות וסימטריה ( איור . ( 21 השפעות בית המלאכה של קזאוריה על אפולןה הודגשו פעמים רבות במחקר , אבל לא הוסקו המסקנות המתבקשות לגבי ירושלים . נראה שהמשולש ק _זאוריה אפוליה ירושלים הוא החוליה המקשרת בין שתי קבוצות הפיסול 'האיטלקיות' בירושלים , והוא המאפשר את _תיארוכן למחצית השנייה של המאה הי"ב , לפני . 1187 תיארוך 'המכלול _האפולי' בעייתי מאוד ושנוי במחלוקת נוקבת בין החוקרים , שכן חלק מן הדוגמאות האפוליות הקרובות ביותר לנציגי המכלול בארץ ישראל ( איור ( 22 נושא תאריך מאוחר , משנות השמונים של המאה הי"ב ועד לשנות העשרים של המאה הי"ג . על כן הציעו חוקרים שני פתרונות : האחד קובע כי ההשפעה האפולית לא הגיעה לירושלים אלא בימי פרידריך השני ' , ואילו השני הופך את כיוון ההשפעה , לא מאיטליה לארץ ישראל , אלא מארץ ישראל לאיטליה - ' - ' . י אכן , Aggiornamento delle pp . 523-592 . 705- 121 sculpture des croise ' s en Italie ?' , Cahiers de idem , "Sculpture italienne en Terre sainte ou Abruzzes "; "La sculpture dans les Abruzzes" ); me ' ridionale , Paris 1903 ( " [ . ' architecture dans les 742 , dell ' opera di E . Bertaux , L ' art dans I'llalie V . Pace , 2 figs . 1-4 civilisation medk ' vale , XXVII ( 1984 ) . pp . 251-257 , י ' - שפע של דוגמאות אצל בושהאוזן , פיסול דרום איטלקי . ' » שם . 124 ראה מחקריהם של גייקונס , שודהלם ויעקבי ( לעיל . הערה , ( 65 וכן פאצ'ה ' ) הפיסול , ' לעיל , הערה . ( 121 איור . 20 הכנסייה _n , Trasacco 'שער הנשים' צילום מקס הוצל , רומא

יד יצחק בן-צבי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר