איור 15 : קבת אלמעראג כותרת צילום דוד חריס

עמוד:326

. ( Angoumois ) ( ב ) מוטיב השיזור של גבעולים עם פאל 7 ? טות , המצוי בקבת אלמעראג' ( איור , ( 15 מופיע בלישר ( Licheres ) אשר בסנטונז , St . Amand-de-Boixe _^ , ' בטורסאק ( Torsac ) שבאנגומוא ובפונטברו ( Fontevrauit ) שבפואטו . ( Poitou ) ( ג ) הגריפונים ההראלדיים מהר הזיתים ( איור ( 16 מופיעים בעיצוב סגנוני דומה מאוד בפונטברו , ואילו ( ד ) הנשר מעל האריה מל ןבת אלמעראג' ( איור , ( 13 ובנוסחה המורכבת יותר שבאלאקצא ( איור , ( 17 יש לו הקבלות רבות מאוד כדרום מערב ציפת . בפו _? טברו , בסנט ( כנסיית d'Ozillac _, Echillais Pont-rAbbe-d'Arnoult , Biron , Fontaines _, ( S . Eutrope ועוד . קשרים בץ מרכז מערב צרפת לבין ארץ ישראל התקיימו גם לפני מסעי הצלב באמצעות העלייה לרגל , ובאורח מוגבר ומגוון יותר בתקופת ממלכת ירושלים הצלבנית . במאה הי' הגיע לירושלים מאיינארד , ( Mainard ) אב מנזר סן סיבאר ( Saint cybar ) מאנגולם . בשובו נטל עמו שרידים מארץ ישראל , ועבורם בנה אוךטוריום ליד המנזר . ( Oratorium in nomine Sanctae Resurrectionis ) בשנת 1086 לערך נזכרת , בדרך אגב , עלייתו לרגל לארץ ישראל של רוברט ממונמוריון 72 כותרת אחת מעוטרת בתשלובת גריפונים מצויה היום , בשימוש משני , בקומה השנייה של חזית המסגד , מצד ימין . על תיארוך החזית ראה : M . van _BerchL-m , \ the Aqsa Mosque , Jerusalem 1949 . p . 44 n . 2 417-41 8 ; R . W . Hamilton , The Structural History of rum , U , Jerusalem . 2 , Haram . Le Caire 1927 , pp . Mate ' riuux pour un Corpus Inscriptionum Arubica- קרסוול , עמ' 65 ואילך . כותרת אחרת , מעוטרת בתשלובות אריות ונשרים . מצויה אף היא בשימוש משני בתוך מבנה הקרוי 'מסגד עמר , ' דרומית מזרחית לאלאקצא . ראה : / 5 < W . London 1 X 90 . Plan p . 26 . E . Jerusalem under the Moslems from A . I ) . 650 to G . Ac ? Strange . History of סיפור עלייתו לרגל של מאינארד ( Mainard ) הובא בכרוניקה של MGH , ss , IV . p . 126 Adhemar de C'habannes . III . 24 . in : איור . 15 קבת אלמעראג , ' כותרת צילום דוד _חריס איור Ste Gcmme , Churente Maritime ( CNMH 5 ) . 14

יד יצחק בן-צבי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר