|
עמוד:417
קיצורים וביבליוגראפיה מילר , מפות העולם K . Miller , = V _08 I- Mumli _&//// . 111-1 n ' ehkai ien , l-lll . Stuttgart 1845 1897 = פראוור _, ירושלים = י' _פראויר , 'ירושלים בתפיסת הנצרות בימי הביניים הקרומים / ס"י ( מוס , ( ' _עמ . 281-244 ל _ןיחנל , מירושלים הארצית _לשמימית B . Kiihnel . I ' rom the Earthly 10 the Heavenly Jerusalem . Represenlulions = ( Ji / ai _uihdirili 42 . Suppk _nunthcll ) of the Holy City in Christian Ailof theI irsi Millennium . Roi _^ -l r _' . _ihurii'Bi . W ' icn /' A 1 ~ _xliomischv לתיאור הזה , לתיאורו של ישו _^ civan ולתיאורו של דויד בכתב היד _מדיז'ון , מעבר לכך , הקירבה בין שלושת התיאורים החזותיים היא ביטוי לשותפות עמוקה יותר — בין דויד המלך , ירושלים היהודית , בית המקדש , החכמה — במסגרת התפיסה הנוצרית על ירושלים השמימית ומקומה בחזון אחרית הימים . לסיכום . מסעי הצלב לא הביאו להגברת היסוד המציאותי בתיאורים החזותיים של ירושלים , לא מייד ולא בשינוי דרמאטי . הם החיו את המרכיבים המקומיים , הארץ ישראליים , הנוצריים הקדומים בסמליותה של ירושלים ושילבו אותם במסורת המופשטת יותר שהתפתחה במערב לפני מסעי הצלב . רק לאורך זמן , ובצירוף גורמים נוספים . אכן הביאו מסעי הצלב לשינוי בגישה אל ירושלים , באמנות הרינסאנס ; אבל נושא זה חורג ממסגרתו של כרך זה . 44 _קוחנל . שם , עמי . 165-149 ושם ספרות נוספת .
|
|