|
עמוד:408
ירושלים . העמוד הנושא את הצלב הוא למעשה שילוב של שני מונומנטים קיימים בירושלים , המופיעים גם במפת מידבא : העמוד שעמד ברחבת שער סטפאן הקדוש , השער הצפוני ( היום שער _שכםן , וכנסיית הקבר , שהנציחה את מקום צליבתו ותחייתו של ישו . כתקופה שלפני קונסטנטינוס הגדול נשא העמוד של שער שכם את פסל הקיסר הרומי . בעקבות ייסודה של ירושלים _הני צרית על ידי הקיסר קונסטנטינוס תפס הצלב את מקום פסלו של הקיסר " . על פי אגדה מקומית נמצא העמוד הזה במרכז העולם . ' בכנסיית הקבר הנציח צלב ענק ומקושט את מקום צליבתו של ישו על הגולגותא . על פי התפיסה הנוצרית , שהעתיקה מסורות יהודיות שהיו קשורות להר הבית והעבירה אותן לגולגותא , נחשב המקום לטבור העולם . מפת מידבא כיבדה את מקומם הפיסי השונה של שני המונומנטים ותיארה את שניהם בנפרד . אך כתיאור של המאה הי"ב מפריפנינג הפכו שני המונומנטים לאחד , העומד במרכז העיר ומהווה משום כך סמל של ירושלים — ביטוי מובהק לכך שהעיר Adumnani dclocis sanciis lihn lies . 1 . c . XI . C . V / . 7 .. M Antoninus Placcnlinus . 25 . OS' /';/ ., 39 . p . 176 " _sunclis . //>/ . . p . 30 ? 39 , pp . 239-240 : Baech Vencrabilis . Liber . q / , _? £ איור . 7 כתב יד מפריפנינג , היום בספרייה העירונית במינכן , דף 4 באדיבות הספרייה העירויית במינכן
|
|