תוכן העניינים

עמוד:6

שער שני היבטים וממרים היסטוריוסופיים , מתודולוגיים ומתודיים 177 א . העדר 'מסגרת מושגית' ו'פרספקטיבה היסטורית' נאותות והשלכותיו על חקר גורמי תחיית הלשון העברית ועל חקר תולדותיה 181 ב . הפולמוס סביב תרומתה / גריעתה של ספרות לשון ה'השכלה' לתחיית הלשון העברית 203 ג . החייאת הלשון והבראתה : שלבים , מטרות , תנאים , עקרונות פעולה ו'מוקדם' ו'מאוחר' מבחינה כרונולוגית וסיבתית 217 ד . הצעה למיון 'הגורמים החלקיים' - הריאליים והאידיאולוגיים - המעורבים בתחיית הלשון העברית 237 ה . הגישה התשלובתית הקונפיגורציונאלית - עקרונות והדגמה 244 ו . לשאלת הריבון ומקור הסמכות 258 ז . עלה'נם'וה'פלא'בספרות שלתולדות תחיית הלשון העברית 268 ח . גורמים , יסודות , טיעונים , מוטיבים וממרים דטרמיניסטיים , מטאפיסיים , תיאולוגיים ומטא היסטוריים לעומת הגורם האנושי ( הבחירה מרצוךחופשי ) בהחייאת הלשון העברית ובספרות תולדותיה 278 ט . כמה הערות הבהרה לבירור ההיבט המימד הדיאלקטי בהחייאת הלשון ובספרות תולדותיה 304 אחרית דבר 313 נספח : רשימה ביבליוגראפית 319 רשימת תצלומים 377 רשימת מוסדות חינוך , הכשרה והשכלה 379 מפתח שמות 380

ישראל. משרד הבטחון. ההוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר