|
עמוד:11
יותר . האיסיים עצמם היו אנשים שעסקו בהרהורים על רזי רזים של האל ולמדו את דברי המקרא , כדי למצוא בהם את מקומם בתולדות העולם . הם עסקו במדרשים של עצמם וארגנו , למעשה , את החברה הקומוניסטית הראשונה _pn _n _1 n לנו היטב . הם ישבו בסביבת ים המלח , ליד עין גדי , ושמו את מגילותיהם בתוך המערות , בדיוק במקומות בהם הן נמצאו . רצוי אולי להזכיר שהייתה עוד קבוצה של איסיים , או איסיים למחצה , אשר ישבו ליד דמשק , ואשר חיבורם היה ידוע כבר קודם , מן '' הגניזה של קהיר . " חיבור זה נקרא במחקר "מגילת ברית דמשק . " " הגניזה של קהיר" היא אוסף כתבים עתיקים , שהועתקו בימי הביניים . חיבור זה היה ידוע עוד לפני שהכירו את המגילות , ולא ידעו בדיוק איך להביו אותו . היה זה שוב פרופ' סוקניק ז"ל , אשר גילה את הקשר בין החבורה שישבה ליד דמשק , לבין האיסים . לבסוף נתאשרה תגליתו , משום שגם בקומראן נמצאו שרידים , שרק חלק מהם פורסם , של אותה "מגילת ברית דמשק . " החבורה שישבה בסביבות דמשק הייתה פחות סגורה מזו שישבה ליד ים המלח . הקביעה שכת המגילות הם הם האיסיים , לא נתקבלה מיד . היו חוקרים שרצו לזהות את כת המגילות , את ה"יחד , " כמו שהם קראו לעצמם , עם קבוצות יהודיות שונות באותה תקופה . היו אפילו חוקרים שרצו לראות את המגילות כחיבורים נוצריים , דבר שהוא בהחלט בלתי אפשרי , משום שאץ בתוך המגילות שום דבר נוצרי , אלא שקשה להוכיח דבר שאיננו . חוקרים אחרים , בגלל קרבה מסוימת של שיטת הארגון בין החבורה האיסיית לבין חבורת הפרושים , רצו לזהות אותם עם אנשי הפרושים , אלא שדבר זה אינו אפשרי בגלל ההלכה המיוחדת שלהם . אפילו הלוח הסולארי המיוחד שלהם שונה מן הלוח היהודי הרגיל . היו גם כאלה שרצו לזהות אותם עם הקנאים , זיהוי שאינו מתקבל בשום פנים על הדעת בגלל גישתם המיוחדת , הבדלנית , כלפי כלל ישראל , ובגלל נטייתם הפאציפיסטית . בדלנותם של האיסיים לעומת זאת אפשר להוכיח , בלי שום ספק , את זהותם עם האיסיים של יוסף בן מתתיהו , של פילון האלכסנדרוני ושל פליניוס . במיוחד אם קוראים את דברי יוסף בן מתתיהו , רואים רק דברים משותפים המאירים זה את זה י דברי יוסף בן מתתיהו מאירים את המגילות והמגילות
|
|