פתח דבר – לכתוב על אורי

עמוד:12

אורי אליאבסיפורו של – אדם בעמק | 12 אנושי שאבדו בדרך ואינם עוד" . על כל אלו הוספנו ראיונות טריים לרוב, שמעבר למידע הנחוץ, סיפקו את חוויית ההיכרות עם אורי שנחרטה בלבות תלמידיו . אחרי חילוץ מבימות ישנות ולא מוכרות, שליפה מן הארכיון ומן העיזבון,הנה כי כן, מוקיריו, הצטבר המידע המספיק לכתיבה ; האם נצבר גם - פנייה מחודשת למכריו המידע להכרת הפן העלום של אישיותו, של החידתיות הטבועה בו ? מי חכם ויידע . * * * תמימה זו צצה בלי משיםמדעית בעליל . אבל שאלה - מה היה קורה אילו ? שאלה לא בכל נקודת צומת בסיפור על אדם ) ובעצם, ובמידה כזו או אחרת, גם בכל סיפור עבר ( . אכן, אפשר להתעלם, לרדד, ללעוג על חוסר האקדמיות שלה, לטעון שהמענה נשגב מבינתנו, אך לחמוק מ'מה היה קורה אילו ? ', קשה . היא מאתגרת, והיא מאוד מאוד ה כמובן גם לגבי אורי ) מה היה קורה אלמלא היה פוגש אנשיםמסקרנת . היא עול מסוימים ? ועוד ( . במקרה של אורי, עולה שאלת 'מה היה קורה אילו ? ' נוספת . מה היה קורה אילו היו עוד כמה 'אורים' שכאלה מסביב, בעמק, בארץ, בחברה, במדינה . . . בהספידו את אורי, סיפר אילן זהרוני על אירוע פשוט מופלא : מה - בסיור שערכנו באחד האזורים הנידחים ביותר של הגלבוע, במרחק מהכפר מע'ייר ] = אלמע'יר ; במזרח השומרון על יד כביש אלון [ , הבחנו בקבוצה של נערים עובדים בשדה שבוואדי מתחתינו . המרחק היה רב מאוד ואפשר היה להבחין רק בדמויות . אורי התכופף, מישש בידיו את העשבים, ך התרומם והניף את ידו למעלה לשלום . מיד הניפו הנערים את ידםואחר כ וצעקו 'אבו דינה' ] = כינויו של אורי בקרב הערבים ; להלן [ . "אני לא מכיר אותם", אמר לי, "אבל הם מסיקים מסקנה על דרך השלילה", מי מלבדו משמע אבו דינה . – מתעסק בעשבים ועושה לנו שלום - ינו, יחיד ומיוחד . הדיאגנוזה של שלמה יורב הייתה חדבאזורו אורי היה יחיד במ משמעית : "אורי נפטר, כשהוא משאיר אחריו חלל עצום של ידע וקשרים מהסביבה הקרובה, בעיקר הערבית" . אז באמת, מה היה קורה לו היו עוד כמה 'אורים' שכאלה ? ל עצום כזה . מה היה קורה לנו, לכולנו ? התשובה פשוטה, אולי באמת לא היה נותר חל * * *

הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר