|
|
עמוד:7
פרק רביעי : הרבנות בפראג ( 1840 – 1867 ) 187 א . ראשית הימים בפראג ( 1840 – 1841 ) 187 ב . הטפה לכתיבה בעברית ( 1841 – 1843 ) 191 ג . בשדה פסיקת ההלכה : ההתחלות ( 1843 ) 196 ד . מאבק ברפורמה סביב ועידת בראונשווייג ( 1844 ) 205 1 . הפנִייה ליוסט 206 2 . בין תקופת המכבים להווה 209 3 . בעקבות ועידת בראונשווייג 215 ה . לוחות הזיכרון והלכידות היהודית ( 1844 ) 219 ו . ועידת פרנקפורט ( 1845 ) 221 1 . הפעילות האורתודוקסית לקראת הוועידה 221 2 . מכתבי אזהרה לוועידה ערב כינוסה 223 3 . לאחר ועידת פרנקפורט 238 ז . הקדמות לספרים ( שנות ה- 40 – 50 ) 242 1 . התקפת נגד על מתקיפי רמב"ם 243 2 . ההדרת כתבים קדומים כאמצעי לביצור הזהות היהודית 244 3 . על גבולות האוטונומיה היהודית 248 4 . רציפות היצירה היהודית וריבוי פניו של התלמוד 250 5 . נחיצות הספרות המדעית בעברית 251 6 . חשיבות מצבות הקבורה להיסטוריה היהודית 252 7 . נגד הרפורמה ומול ההשתלחות בגדולי ישראל 254 8 . ההקדמות לספרים ככלים במערכה הרעיונית 256 ח . "ערך מלין" ( 1852 ) 256 ט . נגד המחברים הרדיקליים ( שנות ה- 50 ) 266 1 . הביקורת על יש"ר ו"בחינת הקבלה" ( 1852 ) 266 2 . המערכה נגד שור וחבורת "החלוץ" 270 3 . נגד ספרו של גייגר על המקרא ותרגומיו ( 1857 ) 279 י . חשבון נפש ביובל השבעים ( 1860 ) 282 יא . הפולמוס סביב קבורת הולדהיים ( 1860 ) 284 יב . ניסיון לפיוס בפולמוס על "דרכי המשנה" לפרנקל ( 1861 ) 287 יג . "בחינת דרכי הדת ותכונת עם סגולה" ( 1862 ) 295 יד . פכים קטנים מערוב ימיו ( שנות ה- 60 ) 302 טו . סוף הדרך וראשית עיצוב הזיכרון ( 1867 – 1870 ) 305 טז . סיכום : פעילות כלל-יהודית מעמדת הרבנות המקומית 309 פרק חמישי : חתימה : שי"ר כמבשר הלאומיות היהודית המודרנית 312 א . הקדמה 312 ב . במעגלות ההשכלה, המחקר והרבנות 312
|

|