|
|
עמוד:11
נתקלים בשיגרה שקבוצת מסרים תיפקודית צמודה בלעדית לערוץ או ערוצים, שיעילותם נמוכה או שהתאמתם אינה מספקת לאור השינויים בזמן . אנו מתייחסים למערכת מדינית של קהילה קיבוצית ולמינהל שלה, כאל מערכת בעלת היזוןחוזר . ) פורמלית, כאן נכנסים אלמנטים של גירוי" ו"תגובה", שלא נעסוק בהם ( . המערכת עוסקת בקבלת החלטות ''מוסמכות" ומופקרת על השגת מטרות החברה . אפטר להגדירה גם כמערכת של תפקידים שיש ביניהם אינטראקציה ויש בה צורר בהעברת כמות מסויימת ומשתנה של מידע, בעל תכנים שונים וצורות שונות . בהעברת מידע זר, ובעיתויו הנכון תהיה תלויה יכולת הקואורדינציה הדרושה למילוי התפקידים, כלומר להשגת המטרות של המערכת המינהלית . המינהל, השתתפות ומעורבות בהיזון חוזי תקשורתי המינהל הקיבוצי אינו אלא מערכת של מיבנים ) כמו מוסדות, ועדות, הנהלות וכו' ( ושל בעלי תפקידים, האמורים על ידי תיפקודם ועל ידי האינטראקציה ביניהם להשיג את מטרות הארגון . בדיוננו על תקשורת ומינהל בקיבוץ אנו רואים מספר בעיות מרכזיות שיש לתת עליהן את הדעת : א . שיעור העומס המוטל על המערכת על ידי כלל הביקושים כלומר, מה מספר השינויים שלגביהם צריו לקבל החלטות, מה מספר הבעיות שיש לתת להו פתרונות . מכאן, שקיימת שאלת ההחלטות המכוונות להשגת מטרות מסויימות וכדי להשיגן באמצעות מיבנים תפקידיים, יש צורף בהעברת כמות מתאימה של מסרים וקליטתם הנאותה . בתפקידי המערכת יש להזכיר גם את התפקיד לשמר את המערכת הסטרוקטורלית והנורמטיבית, מודיפיקציות ושינויים בתוכה . ב . נדרשות תמיכות . מה כמות האמצעים הדרושים, מה טיבם, מה הן דרכי גיוס התמיכות ומהו העיתוי הנכון לקבלתן . ג . שיעור הזמן הדרוש כדי לבצע פעילויות, לנתב אותן ולהביאן לגמר רצוי . במילים אחרות מהו שיעור הזמן הדרוש להעברת הדרישות ולקבלת התמיכות, לפי עיתויים ספציפיים ואינטגרטיביים . ד . מהי מידת הסמכות וההשפעה הנדרשים לגיוסו של התמיכות ולהתגבר, במקרים ממויימים, על התנגדות אפשרית . יש לזכור, שבקיבוץ צריך לשכנע באמצעים "קיבוציים", שאינם כפייתיים במהותם . כל ממשל, אפילו זה שעומדים לרשותו אמצעי השפעה ועצמה, שיש מאחוריהם איום בהפעלת כוח זקוק להיזוןחוזר מתמיד, כדי שיוכל להגיע לשיתוח פעולה מירבי מצד ה"פועלים" במערכת . ההיזוןהחוזר קובע את מידת ההלימה בין המטרות שהוצבו על ידי המינהל לביו התוצאות הממשיות בשטח . בהיזון החוזר נכללים גם הקריטריונים של תכנון ודפוסי הבקרה, לטווח ארוך וקצר . אלה מותנים ביכולת 11
|

|