מבוא: מזרק־סוסים הסיפור המפתיע, המבלבל והמסתורי של יכולת ההשפעה

עמוד:14

מה זה משנה 14 ד"ר קרסון דיבר למיליונים, והחמיץ הזדמנות יוצאת מן הכלל לחולל שינוי . לכולנו יש הזדמנויות כאלה . גם אם אינכם מדברים דרך שגרה אל מיליונים, בכל יום אתם פונים לבני אדם אחרים : בבית, בעבודה, באופן מקוון ולא מקוון . העובדה היא שבני אדם אוהבים להעביר מידע ולחלוק דעות . אפשר לראות את זה בבירור באינטרנט : בכל יום נכתבים ארבעה מיליון בלוגים חדשים, מועלות שמונים מיליון תמונות אינסטגרם חדשות ומשוחררים לעולם הסייבר 616 מיליון ציוצי טוויטר, שהם 7,130 ציוצים בכל שנייה . מאחורי כל ציוץ, בלוג או צילום שמועלה לרשת נמצא יצור אנוש כמוכם וכמוני . מה גורם לכך שמיליוני בני אדם מקדישים בכל יום רגעים יקרים כדי לחלוק מידע ? דומה שהאפשרות לחלוק את הידע שיש לנו עם אחרים מעניקה לנו סיפוק פנימי . מחקר שנערך באוניברסיטת הרווארד מצא שבני 2 אדם מוכנים לוותר על כסף ובלבד שהדעות שלהם ישודרו לאחרים . ושימו לב : במחקר הזה לא היה מדובר בתובנות מעמיקות כלשהן . אלה היו פשוט דעות של אנשים על עניינים שאינם עומדים ברומו של עולם, כמו האם ברק אובמה חובב ספורט חורף והאם קפה עדיף מתה . סריקות מוח גילו כי כאשר ניתנת לאנשים ההזדמנות להפיץ את מרגליות החוכמה שלהם לאחרים, מרכז הגמול וההנאה במוח מופעל בחוזקה . אנו חווים פרץ של הנאה כאשר אנו חולקים את מחשבותינו, וזה מה שגורם לנו לתקשר . זוהי תכונה נפלאה של המוח האנושי, מפני שהיא מבטיחה שידע, ניסיון ורעיונות לא יישארו טמונים בתוך האדם שאצלו נוצרו לראשונה, אלא שכולנו כחברה נפיק תועלת מתוצרים של מוחות רבים . כמובן, כדי שהדבר הזה יקרה לא די בכך שנחלוק את הדעה או את הידע שלנו . עלינו לחולל תגובה — עלינו לגרום למה שסטיב ג'ובס כינה באופן הולם כל כך "קמט ביקום" . בכל פעם שאנו

כנרת, זמורה דביר בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר