אילן הדס: קבוצות אליטיסטיות

עמוד:10

וענפים בהם עובד חבר בודד ושאינם בבעלות הקיבוץ ) שכיר בודד במפעל בעיירה ( . אנחנו מעוניינים לפתח ענפים שיהיו בבעלותנו . זה מאפשר גמישות וניידות בכוח אדם ושליטה גדולה 'ותר"על המקורות הכלכליים . זה מאפשר להקים ענפים עתירי הכנסה ולהשקיע משאבים גם בפעילויות שאינן כלכליות . כמו כן אנו מעוניינים לעודד עבודה של מספר חברים בענף, מה שמעמיק את המגע בין חברי הקיבוץ ועוזר ביצירת הווי ושפח משותפת . אך למרות שאיפותינו אלו, השיקול המרכזי בקביעת מקום התעסוקה של חבר או חברה הוא התפתחותם האישית בכי וון המקצועי שבו בחרו . אנו מעדיפים לוותר בשלב הראשון על ביסוס משק עצמי, למען התפתחותם המקצועית של החברים . אנחנו נותנים אמון בחברים ומקווים שבשלב הבא יפתחו ענפים עצמאיים משותפים הנובעים מהמקצועות שלמדו . אשר למעורבות החברתית בבית שמש, הגישה הבסיסית היא : מעורבות אישית של החברים בכל המעגלים אליהם אנו משתייכים ­ מורים, עובדים סוציאליים או בעלי מקצועות אחרים . הערך המוסף שיש למישהו מתמוז בהשוואה למישהו אחר שעובד עימו באותו מקום, נוצר בגלל החשיבה והלימוד המשותפים שלנו כקבוצה . מתברר, שהעובד הסוציאלי בלשכת הרווחה והמורה כבית הספר משפיעים בכיוון אחד, או בכיוונים רבים שנוצרו בהרבה שעות של חשיבה, עבודה ולמידה משותפת . הכיוון המחשבתי והשקפת העולם הכוללת יוצרים יתרון יחסי בעבודה . קיימת תחושת ביטחון ועצמאות, הנובעות מהיעדר החשש התמידי לאיבוד הבסיס החברתי במקום העבודה, או לאיבוד משרה בגלל דעות לא מקובלות של העובד . מעבר למעורבות האישית נוצרת מעורבות סביב אינטרסים של תת­קבוצות בתוך תמוז . קבוצת הורים המתארגנת להקמת גן מיוחד או לשינוי במבנה הגן, או קבוצת חברים המתארגנת להשפעה על פעילויות תרבותיות בבית שמש ­ פשוט, התארגנות מתוך אינטרס משותף . חשוב לציין שהאנשים בעיירה רואים בנו מוקד כוח ומנסים לערב אותנו במאבקים המתנהלים בעיירה בנושאים שונים . קבוצה רעיונית מהווה מוקד כוח שכדאי לגייס אותו לשורות המאבק . כיוון השפעה נוסף הוא דרך הענפים המשותפים . הפעוטון שלנו משותף לילדינו ולילדי השכונה . ענף הסמינרים וההנח"ה שלנו מארגן ימי עיון בבתי ספר ויוצר מפגשים סביב נושאי הסמינרים ביו השוהים בסמינרים לבין תושבי בית שמש הצעירים והמבוגרים . י לי ^ יף' המשימה שלנו כקכוצה­ נעצם רק כיום אנו מתחילים להתמקד בהגדרת משימה ספציפית מתמשכת שלנו כקבוצה . בשלב ראשון לא ר $ ינו ליטול על עצמנו משימה כזו החלטנו להקדיש את הזמן ללמידה, איש איש בתחומו, כך שיכירו את כל אחד מאיתנו באופן אישי ולא כחלק מגוף . בשנה האמונה אנו מתלבטים בבחירת משימה כללית שבה ימצא כל אחד תחום ביטוי שלו שני כיוונים באים בחשבון בשלב זה : האחד ­ הפעלת השכונה הקרובה לנו, 10

יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוצית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר