|
|
עמוד:13
31מ ב ו א חילוקי דעות . ויכוח ארוך התנהל על קניית בית בצריצינו, לא מעט בין השניים היו שהוא רצה בו מאוד, והיא לאו דווקא הביעה את התנגדותה בצורה גלויה, אלא מצאה , תוך התעלמות גמורה מרצונו תצא לפועל כל מיני תירוצים ושמועות כדי שהקנייה לא וממצבו הגופני . ? ואולי היא הייתה זקוקה לו כדיתאמ- האם נכון לראות במה שהיה ביניהם אהבת ? הרי לשם כך גם איןוהקשר עם התאטרון והמידע עלילמען – להתגאות בו, והוא צורך להיפגש, לחיות יחד יום-יום . מצד שני, הנה קטע כזה במכתבה : "מתוק, ? איך אתהןאיך אתה ישעל כל כפתור שלך . ,כתוב לי יותר על עצמך ] . . . [ אנטונצ'יק ? האםלהעיכוואיך ? םהאם הוא טעי ? ר ? האם אתה שותה קפיר ? עם מי אתה מדבלאוכ מנשקת ] . . . [ ? ט ? אתה מרטיב את השערות בספירןקולו-דה-אתה מורח את הצוואר באו . האם זאת אהבת ( 681עמ' ) עד שאשבור לך את העצמות"מחבקת אותךאותך חזק, ? תאמ-האם זאת אהבתו ? הוא מצדו חותם "בעלך וידידך לנצח נצחים" . תאמ- ממהומותחששותהזמן : הדי – מאודמעטכיאם – נשמעים המכתביםבחליפת בספרות הצנזורה שלבוטההתערבות ( 1902, . 1 . 17 ) ובפטרבורגבמוסקבה סטודנטים אנשים והגליית הצנזורה ידיעל עיתונים סגירתגורקי ( ,שלבמחזות, ) למשלובתאטרון באותןבמוסקבההתאטרוןחייעלמעטלאמהםללמודאפשרלשלטון . מסוכנים עלבפירוטלוכותבת קניפרב"פרובינציה", שחיצ'כוב,שללבקשתושכן השנים, מזהירה ) היאסודיותרכילויותכולללו,ומחוצהבתאטרון השחקנים בחייהמתרחש – לבקשתו – ובמיוחדמשותפת ( ,מחתרתמעיןאיתויוצרתוכך,זהעללדברלאשאותו על התגובות להצגות מחזותיו . הוראות הבמה שהוא שולח לקניפר מעניינות ונפלאות . ! אל תעשי פנים עגומות בשום מערכה . כועסות כן, אבל לא עגומות . בלמשל : "שימי ל רק שוקעים בהרהורים לעתים, אנשים הנושאים בתוכם יגון זמן רב ורגילים אליו ? "ה תכופות . כך גם את תשקעי בהרהורים לעתים על הבמה, באמצע השיחה, את מבינ ( . 611עמ' ) אפשר גם ללמוד מהמכתבים הללו על תנאי החיים ברוסיה בעשור הראשון של עכברים, ובכלל : "אין אצלנו פשפשים מוסקבה, למשל, מתא כותבי . ה 02ה-המאה ( . 835עמ' ) . ( 1903 . 3 . 1על המיטות . מצאתי עקבות טריים על הכרית" ) מתרוצצים צ'כוב כותב במילים שמזכירות את דבריו של יוסף חיים ברנר : "מחכים לנו עוד ימים הבנות גדולות-הצלחה . יהיו עוד אי- לא מוצלחים רבים, אפילו עונות שלמות של אי יותר, ואכזבות קשות . לכל זה צריך להיות מוכנים, צריך לחכות לזה, ואף על פי כן במילה "משעמם" או אףמרבים להשתמש . שניהם ( 33עמ' ) לדבוק במטרה בקנאות" ! זה אומרדשלי . טוב מאוה "קודר" . צ'כוב כותב : "טוב שזה קודר, שחקנונת חמוד אזוקל לראות שהפסימיזם והשעמום הי נ . ( 87עמ' ) שאת אישה רוחנית, פילוסופית" בימינו . metoo מעין כרטיס ביקור, כמו המחאה, הפמיניזם, וה- # צצות גם עדויות על ההתעניינות האופנתית במחלת עצבים ) "נברסתניה" ( שהגיעה קניפר מספרת על פגישה עם אשת רופא ושיהודים התמחו בה . ,לרוסיה קצת באיחור , שחוקרת וכותבת עבודת ( 863עמ' ) מפריז, "פסיכופתית לגמרי . יהודייה, כנראה"
|

|