|
|
עמוד:515
והלאה 80 - שמיני : שנות השער 515 ההוצאה . "כתר" העבירה מ"עם עובד" את עמוס עוז והקימה את "צד התפר", ה של יוצרים . חלקם דעכו לאחר שהסדרה חדלהחבורשהייתה אבן שואבת ל מלהתקיים, אבל הופעתם הייתה חלק מריבוי הקולות החדשים בספרות העברית . כך,ונטלה חלק בהתפתחותה של ספרות זו ; אחרים עברו להוצאות אחרות מגד, שנודע כמשורר ופרסם בסדרה את הרומן הראשון שלו,איללדוגמה, הוצאת ידיעות אחרונות" . צרויה שלו, שפרסמה ) , עבר ל" 3991"ברברוסה" ( ידיה נחלו ספריה - שעל – בסדרה את "רקדתי עמדתי", עברה להוצאת "קשת" שמש כעורכת ספרותפרסם בה ול, כדי ל 6002וחזרה ל"כתר" בשנת – הצלחה מקור . אחד המסרים של הסדרה בא לידי ביטוי בהוצאת יותר מספר יחיד של יוצר, גם ון לא זכה בהצלחה מסחרית מסחררת : לאה איילון ( "הבלתיאם ספרו הראש מוסריים", "משהו קיומי" ) , אריה אקשטיין ( "דודה אסתר", "רחוב דולנה" ) , יצחק יוסף ( "חדר - נר ( "תעתועון", "בוקר של שוטים", "דובים ויער" ) , יצחק בר - בן אלשחר ( "ריקוד הפרפר", "לקרוא לעטלפים" ) , יו - מלחמה", "ונוס" ) , חנה בת הופמן ( "ברנהרט", "כריסטוס של דגים", "גוטפרשה" ) , אברהם הפנר ( "כולל הכל", "ספר המפורש", "אללים" ) , איתמר לוי ( "אגדת האגמים העצובים", "אותיות השמש ואותיות הירח" ) , ראובן מירן ( "דרומית לאנטרטיקה", "מרק צבים , "המצב השלישי" ) ,לארוחת בוקר" ) עמוס עוז ( "לדעת אישה", "אל תגידי לילה" דוד שיץ ( "העשב והחול", "אבישג", "שבע נשים" ) . הסדרה פרסמה אמנם ספרים של יוצרים ותיקים ונחשבים כעמוס עוז וכאהרן אפלפלד, אך ניסיון המהפכה האמיתי היה בהוצאת יצירותיהם של הסופרים הצעירים . שוורץ : את המגמותרציתי ללכת על מהלך גדול . מהפכה דרך הממסד . לטפח החדשות . לשמש תיבת תהודה לקולות רבים . ספרות חדשה שתצא נגד הספרות הממסדית . הספרות החדשה הייתה הרבה יותר מינית, היה בה הומור, גרוטסקה, היא היתה פחות נפוחה . מהפכה לא הייתה רק בשפה .
|
נייגר, מוטי
|