שער שמיני: משנות השמונים והלאה: עליית המו"לות המסחרית הגדולה

עמוד:510

מוטי נייגר, מו"לים כמתווכי תרבות 510 ספרים כמפעל כלכלי אורן מוסט מונה להיותמונהלאחר שרכשה "ארלדן" את השליטה ב"כתר" וא אמר : עמו ההמנכ"ל . ( הוא נעשה לימים משנה לנשיא חברת "סלקום" . ) בראיון מפיקה ומייצרת מוצריםההסתכלות שלי הייתה, שמדובר בחברה ש בתחום ההוצאה לאור . וצריך להתייחס לכל ספר כמוצר . זאת היתה אמירה לא פופולארית . הממסד התרבותי והספרותי טען מה פתאום משתמשים בשפה כלכלית לספרות אני רואה את העסק דרך משקפיים של שיווק . והשיווק מבוסס על מוצרים, צרכי לקוח וערוצי שיווק, הפצה ( ראיון אישי,מחור . זה מכתיב הסתכלות אחרת על כל בית ההוצאהות 7 . ) 2004 בשעה שיון פדר מילא שוב, כאמור, את תפקיד העורך – ואכן, המדיניות של מוסט הבריאה את ההוצאה מהבחינה הכלכלית . הוא נקט שני – הראשי של ההוצאה חנויות 52צעדים עם כניסתו לתפקיד : התנתקות מרשת החנויות של "כתר" ( ונקודות למכירת ספרים ) , וצמצום דרסטי של מספר הכותרים החדשים היוצאים עד אז ) . מוסט טען, שאין היגיון כלכלי בהוצאת למעלה מכמה 150 - מדי שנה ( כ עשרות כותרים בשנה וזאת, כדבריו, מפני שהשוק אינו יכול לקלוט כמות גדולה של מוצרים חדשים בכל שנה . יו, דרש שלכל עורך בהוצאה תהיה אחריות כלכלית ולא רקמוסט, כמו קודמ ספרותית, בתחומו, אך נראה, שהוא היה תקיף מהם בעמידתו על מילוי הדרישה הזו . "כל החלטה על כותר חדש והדפסה חדשה", הוא מספר, "עבדה על בסיס של שיקולים כלכליים גרידא . זה הבדיל את 'כתר' משאר התעשייה, בה היו הוצאות ספרים רבות מנוהלות על בסיס מחויבות לספרות העברית וההתיישבות העובדת . בעקבות זאת, כל ספר טופל בדרך אחרת וקיבל את מלוא תשומת הלב הן בתחום . 4002במרץ 11 - בהדראלוןערךסטמואורןעםראיון 7

נייגר, מוטי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר