|
|
עמוד:498
מוטי נייגר, מו"לים כמתווכי תרבות 498 דוגמאות להקמת בתי הוצאה מתוך שיקולים מסחריים מובהקים : גםראינו שבהם,הנוכחייםהתחרותתנאיב"ר . סירקיס" . אף"שלגי", "מ . מזרחי", "מודן" ו תוניפי נ - ( עלבחודשכותרי פרוזה ושירה חדשים 120 - יוצאים לאור בישראל כ אלפירק מעטים מהם מוכריםו ) ,5102הספרייה הלאומית המעודכנים לשנת זה הואצריכה לכל דבר ועניין . - ימוצרכהללו ספריםהוצאותהיקותמפ, עותקים בתי ההוצאה של הספרותשוק . - צריכה, תרבות של כלכלת - היכר לתרבות - סימן לוגיהושגשגו בתקופה שישראל חייתה באידיאוהוקמוהפופולארית מעבר החברה הישראליתאפשר שהם היוו ממבשריה שלשוויונית, ו - סוציאליסטית אף תרמו תרומה לשינוי זה . , ואולייםקפיטליסטילאידאולוגיה ולמשטר ה , שניים מבתי ההוצאה הגדולים בישראלהוביל גם לעלייתם שלהשינוי הזה ביתן", שנדונה בפרק ( לצד "זמורה"כתר" ו"ידיעות אחרונות" – שיידונו בפרק זה , שעניינם עצם קיום המפעלי ניהולהישגאלו באלו ; והנה גם כאן נכרכיםהקודם ) הוצאות אלה הם מהמוביליםהספרי : , שעניינם "תרבות"י עריכההישגוושגשוגו, מבחינת איכותם הספרותיתכחשוביםמוערכיםרבים מהםו, המכר - ברשימות רבי כפיספרות העבריתההוצאות הפועליות בשלההגמוניההחלשתואף תרמו ל לעיתיםנובעתכמסחרית,המוגדרתהצלחה ספרותית של הוצאה, . שנראה להלן ,תהכלכלית יתנוּאהמו,יוצרים מוביליםך אליהמושה,הכוח השיווק שלמקרובות , ספריו נראים, שסיכויי מכירתעל יוצרו"להמר"הסתכןלת להמאפשרה מובהקיםנע בשיקולים כלכלייםמור" זה עשוי להיות מוּ"היקטנים . מלכתחילה, צפויהמכר שהוא - ת נמוכה יחסית, כדי לזכות ברביעלוּ ( טיפוח יוצר צעיר, ב לכתוב ) , או בשיקולים ספרותיים : הכל בהתאם לאפיו של המו"ל . ", "זמורה ביתן" ו"עםספריםאבל במפעלים גדולים כגון "כתר", "ידיעות כלומר,קשה להפיקכתריסר עד חמישה עשר ספרים בחודש,עובד", שמוציאים ) ולעצב היטב כל ספר וספר . , וכן להגיהלערוך ( או לתרגם ולערוך את התרגום אתהפתר, ההוצאה כמו הוצאות נוספות,"עם עובד"ת וצאכפי שתואר בפרק על ה אתעת נסקורהנהוגה גם במו"לות העולמית . כהבעייה בשיטת הספריות את ההישגים של "כתר" ושל "ידיעות אחרונות" . תחות וההתפ
|
נייגר, מוטי
|