שער חמישי: שנות הארבעים והחמישים והלאה: הוצאות ספרים מפלגתיות-אידיאולוגיות - הוצאות הספרים של תנועות הפועלים ("עם עובד", "הקיבוץ המאוחד" ו"ספרית פועלים") ותפקידן בהתגבשות התרבות הישראלית

עמוד:319

והלאה 50 - וה 40 - שנות החמישי : שער 319 אילנה המרמן, נילי מירסקי ( השתיים למדו יחד בגרמניה . מירסקי עברה מ"ספריה כולם אנשי – פריד - ותרזה בירוןמשה רון ) 1994, - לעם" אל מערכת ההוצאה ב תרבות, שפה וספר, הם התגלמות הרמה הגבוהה של ההוצאה . 21 - "עם עובד" בראשית המאה ה קהל היעד של "עם עובד" אינוברור כי, 21 - המאה העשורים הראשונים שלב . הימנעות כמעט מוחלטת מ"ספרי ( אם קיים מעמד שכזה ) ישראל" - "פועלי ארץ במיון, בעריכה ובהפקה,גדולהי עיון מתארך והולך, השקעהטיסה", מדף ספר שנשאלתשאלהקהל המשכיל יותר . המייעדים את ספרי ההוצאה לשל ספרות יפה אם תרחיב "עם עובד" את קהל היעד שלה . בתחום אחד, לפחות, נראההיא ה תחום הספרות לילדים . דרך ארוכה עברה ההוצאה – שההוצאה מנסה להתרחב רים הדידקטיים, שהוציא ברל כצנלסון, ועד לספרי הילדים החכמיםמאז הספ והמצחיקים של דויד גרוסמן ( סדרת ספרי איתמר ) ושל מאיר שלו ( "הכינה נחמה" ) . הדרך נראית ארוכה עוד יותר כשמביטים בספר כמו "פוף ופאף" מאת ישחנוך פיבן ונרדה בן יעקב, הפותח במילים האלה : "לפוף ופאף שני אחים, / בבית המון משחקים, / שאותם המציאו אנשים אחרים, / שאיש אינו יודע היכן הם גרים . / אבל היום זה היום, / כך החליטו פוף ופאף, / להמציא בעצמם / תעלול מטורף . / מספיק להיות מתוקים . / נמאס להיות נחמדים . / היום מאוד קוסם להם " . מפחידים ! להיות . . . / ההוצאה באותה העת, ירון סדן : אמר מנכ"ל 2004 - בראיון עמו ב יש תחרות גדולה יותר, התמלוגים המשולמים לסופרים גבוהים יותר, ונוספו הוצאות ספרים רבות . אנו חלק מתופעה עולמית של היצע גדל של כותרים, אבל הביקוש לא גדל באותו שיעור . עומק המכירה של כל כרים פחות מכלכותר יורד . לא מוכרים פחות ספרים בסך הכל, אבל מו

נייגר, מוטי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר