שער שביעי: משנות השביעים והלאה: מו"לות מסחרית הצומחת מתוך המו"לות המצנטית – הדורות הבאים בשושלות המו"לים של משפחות שוקן וזמורה

עמוד:488

מו"לים כמתווכי תרבותמוטי נייגר, 488 גוריון, כך שאף - לאסוף מפות לספר אמרנו שאנחנו עובדים על הביוגרפיה של בן את לא ידעתי מתי יגיע הספר מהכריכייהאחד לא ידע . ביום שהספר עמד לצ למחסן, אז צלצלתי ל'מבט לחדשות' בטלוויזיה והצעתי להם 'אייטם' של חמש דקות על ספר סנסציוני שהולך לצאת אצלנו . הם רצו לדעת במה מדובר, אבל אמרתי להם שרק בשעה שנקבע הם יקבלו את הספר . שבועיים אחרי שהכתבה דת חקירה ממלכתית על רצח ארלוזורוב, בגללשודרה בטלוויזיה הוקמה וע הספר" . הספר היה לרב מכר . מקום מיוחד בעולם המו"לות הישראלי תופסים היחסים בין המוציאים לאור בארץההיחידההגדולהמאה, רשת מכירת הספרים . עד מפנהמוכרי הספריםלבין את – ור הרחב"סטימצקי", שהכתיב להוצאות הספרים את תנאיו, ולציב יתה הי מחירי הספרים . רוב המו"לים נכנעו לדרישותיו, אבל אידלמן, ששימשה במשך שנים רבות כיו"ר התאחדות הוצאות הספרים בישראל, לא נכנעה . לדבריה, הוא חנויות ספרים כדי לגבות כספים שלא לצורך 120 ניצל את העובדה שיש לו הסלמי" : "אתה רוצה אתמהוצאות הספרים . השיטה של סטימצקי היא "שיטת הספר שלך בחלון ? אז תוסיף לי עוד חמישה אחוז ; [ . . . ] אתה רוצה את הספר על אחוזים" . אחרי שנקבע הסכם איתו הוא מתחיל 5השולחן ? [ . . . ] תוסיף לי עוד לים חושבים, שסטימצקי כל כך חזק : "לבקש עוד כסף . הבעיה [ היא, ] שרוב המו שימכור את הספרים שלהם, וכל מה שהואהם מרגישים שהם זקוקים לו כדי מבקש הם נותנים לו . במצב הזה, רוב הכסף נמצא אצלו והמו"לים עם הלשון בחוץ . אני הולכת בדיוק במדיניות הפוכה .

נייגר, מוטי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר