שער שביעי: משנות השביעים והלאה: מו"לות מסחרית הצומחת מתוך המו"לות המצנטית – הדורות הבאים בשושלות המו"לים של משפחות שוקן וזמורה

עמוד:465

והלאה 70 - שנות השביעי : שער 465 האחרים . כמו כן עלה, כי המשלב ורמת הסגנון ( הערכיות הסגנונית ) בתרגום של "מרגנית" גבוהים . ) תיישעbookmaking הספר ( כן פעלה - ספרי הילדים בפרט בולטים בעיצובם הנאה . לפניומהספרים של זב" להדפיסו על נייר משובח יותר, בפורמט נוח – "דביר" לשינוי צורת הספר העברי ובכריכה מהודרת . מגמה זו הייתה בין הגורמים להתמוטטות הכלכלית של ההוצאה . בהקשר זה יש לציין את "ספרי תרשיש" ואת ספרי "עקד" הראשונים בשער הקודם ) . כל אחת מאותן ההוצאות הגיעה להישגים בעיצוב ספריה ( ראו בעיצוב הספרגם זב"מ תרמה את חלקה . ותרמה לשיפור בעשיית הספר בישראל בספרי הבישול של ההוצאה, החל ב"מהמטבח באהבה"התרומהראשיתו . העברי לא היושל רות סירקיס . עד לאותה העת, ספרי הבישול בארץ היו קבצי מתכונים . בהם תצלומים והפורמאט שלהם היה נזירי . אלבום הבישול של רות סירקיס חרג הוצאה – מתבנית זו וזכה מייד להצלחה מסחררת . ( ראו עוד בסעיף "ר . סירקיס לאור" ) . ידעה לנצל את השינוי שהתחולל בחברה הישראלית באותה עת : מעברמזב" ליות של צנע ומיתוןמעבר ממנטא , צריכה - מחברה סוציאליסטית לחברת למנטאליות של שפע . לפיכך גבר הביקוש לא לספרי בישול בלבד, אלא לספרים היא ערך – ובכללה עיצוב המוצר – מעוצבים יפה . בחברת שפע, אסתטיקה תרבותי, שיש לו, כמובן, השלכות כלכליות : יש ביקוש למוצר נאה, מעוצב היטב . נועד להבליט את המוצר מתוך המוצריםהעיצוב אינו עומד בפני עצמו, אלא הוא שיווק מן - המתחרים בו . זמורה ניצל אפוא את הצורה החיצונית של הספר כאמצעי . הוא 70 - המעלה הראשונה, ותובנה זו תרמה הרבה להצלחת ספריה בשנות ה אמר :

נייגר, מוטי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר