|
|
עמוד:460
מו"לים כמתווכי תרבותמוטי נייגר, 460 ולאחר שחולץ מהמשבר הזה, הצליח בנו של מייסד "מחברות לספרות" ועורכה לרכוש את "דביר", חרף הסיכון הכלכלי שבעסקה . כלי של דביר היה ספרי ביאליק, כדבריו של מיכאל הנדלזלץ : הנכס הכל "ביאליק לעולם יימכר, במהדורות שונות, וכתביו הם נכס שאפשר לומר עליו גם 6891בשנתאבל מלבד אלה ) . 86 / 4 / 1 ( הנדלזלץ,לא יסולא בפז" – לא במליצה ה . עם פוטנציאל מכירספריםמעט מאודלאאשל backlist"ריבד" - לא היו ב כדבריו של אהד זמורה : "הנכסים האדירים שהיו ל'דביר' היו נכסי רוח, אבל , כשבעים שנה לאחר מותו של 2005 נכסים אמיתיים רבים לא היו" . בתחילת שנת ביאליק, פג תוקף זכויות היוצרים על יצירותיו וכך בא הקץ על הנכס הכלכלי 11 הגדול של ההוצאה . ר, להתמודד עם הבעיה, אשר באה לידי ביטוירכישת "דביר" נועדה, בין השא - "אין פרוזה עברית ב'זמורההבביקורת שנמתחה אז בעיתונות על "זמורה ביתן" : הי בעיה אופיינית לבית הוצאה חדש, זו 12 ביתן', גם לא ספרות ילדים מקורית" . המבקש לעסוק בספרות מקור : סופרי המקור הבולטים קשורים להוצאות אחרות . מצטרף לעובדה, שההתבססות הכלכלית של ההוצאה החדשה מצריכהעניין זה ספרי הבישול של – אותה להוציא גם ספרות שאינה "יפה" ( במקרה של זב"מ סירקיס ) . לכן נרתעים ממנה יוצרים איכותיים, שהיו עשויים לפרסם בה . עם הקושי למשוך סופרי מקור יכול לשמש מודלהאופן בו התמודדה ההוצאה מיצוב ההוצאה באמצעותמשו גם הוצאות אחרות בעתיד : ראשית,בו ישת הוצאה קטנה אך ידועההספרות המתורגמת כפי שראינו לעיל ; שנית, רכישת , גם אם כפי שיוצג להלן אולי"דביר"במקרה של זמורה, הוצאתבשמה הספרותי ( עולםקשרים אישים והכרות עם דמויות בשלישית, ניצוללא היה הכרח בצעד זה ) , לקראת פקיעת הזכויות הבלעדיות של "דביר" על כתבי חיים נחמן ביאליק היא הוציאה 11 קרמן . קובץכל שירי האהבה" עם איורים של דני – את "היא יושבה לחלון 2004 - ב נוסף משל ביאליק, "השירים", בעריכת אבנר הולצמן, הוציאה "דביר" באותה שנה, . 2008 כשהקובץ "סיפורים" יצא בשנת . 23 – 22 דבר", הארץ, מוסף הארץ, עמ' - ) . "סוף ,4 אפריל 1986 רמג', י . ( - הדרי 12
|
נייגר, מוטי
|