|
|
עמוד:285
והלאה 50 - וה 40 - שנות החמישי : שער 285 הייתה בהם תרומה רבה לתרבות . בכל מקרה, ספרים אלו לא נמכרו הרבה והוצאתם הייתה נטל כלכלי על ההוצאה . עם בעיה זו נאלצו עורכים ומנהלים ב"עם עובד" להתמודד לאורך השנים . פי טעמו של - שלישית, "עם עובד" נבנתה מלכתחילה כהוצאה שמרנית, על יוונים החדשים בספרות העברית . חלק נכבד שלברל כצנלסון, שלא הבין את הכ היוצרים בני הדור הצעיר בספרות העברית, אם מסיבות פוליטיות ואם מסיבות של העדפה ספרותית, לא ראה ב"עם עובד" בית, וכך יצא להוצאה, כבר מראשיתה, הוצאה "ותיקה" . – הוצאה שנולדה זקנהשם של המשבר שלאחר פטירתו של כצנלסון תיים לאחר ייסוד "עם עובד" נפטר ברל כצנלסון . ספרים שיזם יצאו גם אחריכשנ כן, אך מותו הותיר אחריו חלל גדול והיקשה על התבססות ההוצאה הצעירה . כמות – כותרים חדשים כל שנה 40 - אמנם, היא הוציאה, בתקופה הנדונה כאן, כ שמשך את הדורטון, המקום הצעיר, המתחדש, - אך הבון – נכבדה באותם ימים הצעיר, היה "ספרית פועלים" ולצידה "הקיבוץ המאוחד" . כדבריה של שביט ) , ניסיונו של כצנלסון להשיב את ההגמוניה התרבותית למפא"י החזיר רק 2002 ( את העצמות שנלעסו כבר היטב בתרבות ואילו אלו הטריות והעסיסיות נשמטו ש של המתחרה, מפ"ם ( הקיבוץמפיה של המלכה, מפא"י, ומצאו את מקומן במגר הארצי ) . בבית ההוצאה של מפ"ם התרכזו הצעירים בני דור הפלמ"ח : משה שמיר, יוסף, - אמוץ, יוסף ברנתן שחם, בנימין תמוז, חנוך ברטוב, יגאל מוסינזון, דן בן נתן יונתן, אהרון מגד, מתי מגד, יהודית הנדל, חיים חפר, זאת לצד שלונסקי ים, שהפכו את "ספרית פועלים" למרכז העשייה של הספרותוגולדברג הוותיק , אך 5491העברית המתהווה . ס . יזהר פרסם ב"עם עובד" את "בפאתי נגב" בשנת את – 1949 - הוציא את ספרו הבא, "החורשה בגבעה", וב 7491כבר בשנת
|
נייגר, מוטי
|