|
|
עמוד:284
מו"לים כמתווכי תרבותמוטי נייגר, 284 דרש להוסיף גם את תמונתו . אך אנו מקדימים את המאוחר . סוגיית הוצאתם של כתבי מנהיגי התנועה תידון להלן . על הקמתן, נוסדה סדרת "יד, בנוסף לארבע הסדרות שהוצהר 3491בשנת ישראל ותולדותיה" של גצל - למעַין", שהוקדשה לספרי עזר . היא נפתחה עם "ארץ קרסל . כעבור שנה הופיע בסדרה "אני קורא בתורה" של יצחק דמיאל, העוסק בסיפורי התורה . בשלוש השנים הבאות הופיעו ספרי עיון מעטים מאוד ב"עם עובד" . הצלחות וזרעי הפורענות – לסון ב"עם עובד"סיכום תקופת ברל כצנ התקופה הראשונה של "עם עובד" מקפלת בתוכה לקחים רבים לקראת עתידה של ההוצאה . הקמתה הייתה בוודאי צעד נכון ברגע נכון . מבנה הספריות הוביל אותה למצוינות ( על זאת נעמוד להלן ביתר פירוט ) . בתחום ספרי המקור למבוגרים נחלה הצלחה בקרב הדור הוותיק . בתוך תקופה קצרה היא תפסה מחדש מאחזההוצאה מסוים של ההגמוניה התרבותית . אך יחד עם זאת מתגלים גם החוליים, שהעיקו עליה בהמשך . הם נעוצים כבר במדיניות העריכה של ברל כצנלסון : ראשית, ) , steady sellers מחסור בספרים קלאסיים, שנמכרים באופן קבוע לאורך זמן ( ) והן בספרות 24 הן בפרוזה, הן בספרי שימוש ועיון ( שאותם יש רק לעדכן מדי פעם ילדים . אי אפשר, כנראה, לקיים בית הוצאה בלי ספרים מסוג זה . שנית, חלק ממנהגי ההסתדרות ומפא"י ראו את "עם עובד" כ"הוצאה ם לאידה את ספריהם גם א - שלנו" ופעלו בהצלחה, מבחינתם, כדי להוציא על , תחום זה של המו"לות המודפסת הולך ומצטמצם 21 - דגיש כי בעשור השני למאה הנ 24 ט מתרחב ומעמיק . ככל שהשימוש במידע שבאינטרנ
|
נייגר, מוטי
|