סיכום: מו"לים כמתווכי תרבות: בראשית העידן האלקטרוני

עמוד:631

סיכום 631 נושאים בכל ( או ברוב ) הוצאות ההפקה וההפצה, שהפכו זולות יותר במרוצת השנים . תופעות אלו קשורות בתהליך תרבותי רחב יותר של "מות העורך" , שבו בין המוסדות המתווכים בין היוצרים לקהל עולה משקלם 12 ) 2004 Neiger, ( של גורמים שאינם מקצוענים בתחום הספרות, כמו אנשי מדיה ויחסי ציבור, על חשבון העורכים המקצועיים ומומחי טעם מן האקדמיה . באופן פרדוקסלי, בעת כזו של ירידת ערך המקצוענים עולה דווקא חשיבותם מול כמות הטקסטים ש יוצריםהמופקים בתרבות ומול העובדה שבין הכותבים באתרי האינטרנט י מוכשרים, אך גם רבים שמציגים יצירות חלשות מאוד מן הבחינה הספרותית ותפקידם של ההוצאות המרכזיות והעורכים הפועלים בהם להצביע על המיטב . ברור כי הפרסום ברשתות חברתיות ובהוצאה עצמית לאור בונה אחרת את אות ידועות . "החוויה המו"לית" עבור היוצרים בהשוואה לזו שהדפיסו בהוצ כלומר, מכלול ההתנסויות, ההכרעות והאינטראקציות שעובר היוצר מתחילת יחד עם זאת, 13 תהליך הכתיבה ועד לפרסום היצירה משתנה בין הבמות השונות . הפרסום ברשתות – מנקודת המבט של המו"לות המסורתית ברור כי אמצעי אלו התמונה . משנים את – ובפורומים כמו גם הוצאה עצמית לאור בהקשר להוצאה עצמית לאור אפשר להזכיר תופעה חשובה נוספת והיא שימוש בגיוס תמיכה ספר בסיוע ציבור הקוראים הפוטנציאלי שלו באמצעות ) . או םירתאHeadstartהנומימ שונים המתמחים בכך ( בישראל, אתרים דוגמת אה לאורפרויקטים אלו מאפשרים ליוצרים בתחומים שונים לעקוף את ההוצ המסורתית ולבדוק האם יש "אי שם בחוץ" אנשים שיבקשו לרכוש מראש את יצירתם ובכך הם מבטיחים לעצמם הן קהל שמצפה ליצירה והן החזר ( מלא או Neiger, M . ( 2004, June ) . "The Death of the Editor ? – The Rise of the New 12 Mediators of Culture . " Paper presented at the International Conference of the Association for Israel Studies, The Hebrew University of Jerusalem . ) . החוויה המו"לית : בחינת תהליכי 2011 ראו בהרחבה : נייגר, מ . ועבדולאייב, נ . ( 13 ההוצאה לאור של כתבי יד ספרותיים בספרים ובאתרי אינטרנט מנקודת מבטם של . 54 - 64 : 41 , קשרהיוצרים .

נייגר, מוטי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר