סיכום: מו"לים כמתווכי תרבות: בראשית העידן האלקטרוני

עמוד:625

סיכום 625 שייכות לקבוצות מו"ליות : יש לזכור שבתחום זה קיימות הוצאות החברות . ו בהתאגדות של מו"לים, או הקשורות להוצאות אחרות באינטרסים של שיווק, כך שכוחן בעיקר בתחום השיווק והפצה גדל בזכות קשר זה, אך זה מקרין גם רים כך, לדוגמה, יכולה הוצאה כמו "ספריעל האטרקטיביות שלהן בעיני מחב עליית הגג" להיתפס הן כמו"ל עצמאי קטן והן כחלק מקבוצת "ידיעות . ספרים" הגדולה כשמתבוננים בעולם הספר בכללותו ניתן לומר שההוצאות נבדלות בפרמטרים שנמנו לעיל ובדגשים השונים שכל הוצאה בוחרת לשים . קרי, ניתן להעריך כל אמצעות ששת הקריטריונים שנמנו לעיל, ומכאן לעמוד על נקודותהוצאה, ב החוזק של כל הוצאה ועל נקודות החולשה . בראיונות שערכתי עם המו"לים בישראל, התגאו חלקם שהם מצליחים לשלוט בכל הפרמטרים, להצטיין בהם . אומר שגם זו הייתה מכשלהולחדש בתחומים השונים בהשוואה למתחרים מחבר ספר זה כשכול אחד מן המו"לים ( או, לפחות, רבים מהם ) שעמדה בפני לאור את הספרים הטובים בתחומם, נותנים להם את - מוצאים שהם עיםמשוכנ הטיפול הטוב ביותר, ורבים מהם טוענים לראשוניות על נורמות האיכות שהכניסו . לשדה המו"לות העברית ה מורכבת : אפשר להציג זאת כשאללמרות שקשה לענות על כך, ) ובאילו ז'אנרים ( פרוזה, שירה, מדריכים 3 ) באילו תקופות ( 2 ) אילו הוצאות ( 1 ( ) טיפול רציני בכתב 5 ) מיון קפדני של היוצרים ( 4וכד' ) הצטיינו בתחומים של ( ) ומתן תשומת לב ומשאבים 7 ) השקעה בהפקה איכותית של הספר ( 6היד ( צרים וליווי לאורך התהליך ולאחריו . ) טיפוח היו 8לשיווק הספר ולהפצתו תוך ( כך לדוגמה, אפשר לומר כי הוצאת "עם עובד" היא מההוצאות המובילות בארץ ברמת העריכה והליווי שהציעה ליוצרי מקור בתחום הפרוזה לאורך השנים, אך מאז תום עידן ספריות המינויים ( "ספריה לעם" ) היא חלשה ו "ידיעות ספרים" ( "ידיעות אחרונות" ) ,יחסית בשיווק ובהפצה לעומת הוצאות כמ

נייגר, מוטי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר