|
|
עמוד:272
מו"לים כמתווכי תרבותמוטי נייגר, 272 ) . הסופר העברי נתפס כפועל שיש לחתור לשחררו מניצול בידי השוק 152 ך להתכופף בפני הפטרון ( ולקח שוקן היה לנגד עיניו ) . הפרטי, או מהצור כצנלסון שאף לזה, שההוצאה תסייע "לאנשי עט למצוא את מחייתם הצנועה ולפרסם את יצירותיהם, שלולא היא ספק אם היו רואות אור" ) . 649 : 1980 ( שפירא, מצד התרבות : "אילו הייתה קיימת בציונות מחשבה מכוונת הרואה את . 3 בות הלאומית כשאלת גורל ( שהרי ביצור רוחני הוא תנאישאלת התר למלחמה בשאר השטחים ) [ . . . ] אבל זו איננה [ . . . ] ההסתדרות, אשר בנפשה הדבר, בנפש הדור השני והשלישי שלה, להתאזר לקראת ביצורנו הרוחני . : 1691הוצאת ספרים אינה יכולה להיות אלא חלק של התוכנית" ( כצנלסון, ) . 154 נשאלה השאלה, "מדוע עכשיו ? " מדוע, בשעה נוראה זו באירופהעם זאת ובשעת משבר ביישוב, מפנה ההסתדרות משאבים להקמת הוצאת ספרים ? כך : "אין להרבות דברים על מה 2491באפריל 1 - נכתב במודעה שפורסמה ב"דבר" ב - ולמה ראתה ההסתדרות להתחיל במפעל תרבותי חדש בעצם הימים אשר אנקת וקה מגיעה אלינו ממצרי הגטאות [ . . . ] אנו באים בשעה זו להניח נדבכיםאחים חנ חדשים בבנינינו . אותו כוח המצווה עלינו את החיים ואת העמידה מול אויב הוא המצווה עלינו התגוננות והתבצרות רוחנית . ובימים שישובים יהודים נחרבים וקני 15 ן" . תרבות עברית נשמדים, אנו נדרשים לכך יותר מבכל זמ ) . מתרבות של שבט פרולטרי לתרבות פלורליסטית של 2002ראו בהרחבה : שביט, ז . ( 15 עובד . - אביב : עם - . תל 2001 – 1491קטלוג כללי – עם . "עם עובד"
|
נייגר, מוטי
|