סיכום: מו"לים כמתווכי תרבות: בראשית העידן האלקטרוני

עמוד:621

סיכום 621 כאמור, טווח הזמן נקבע במה שנחשב כתחילתה של המו"לות העברית החילונית קרי, העשור הראשון של המאה העשרים כנקודת התחלה ועד סיומו של - בא"י המחקר על מנת לשמור של הסיוםהעשור הראשון למאה העשרים ואחת, כנקודת היעדר פרספקטיבה מספיקה כאשר דניםמהנובעותסכנותהעל עדכון למרות במערכות ואישים הפועלים בימינו אנו . מן הזמן משתמע גם המרחב : ההוצאות גם אם תחילתןישראללאור נדונו בעיקר על פי פעולותיהן במרחב הגיאוגרפי של , זאת גם בשל היריעה הנרחבת של"שוקן" ) או"דביר","מוריה"דוגמתבתפוצות ( , ולומשום שכבר נכתבו מספר מחקרים שמכסים ם גוהחומרים שהיה צורך להקיף מחוץ לגבולות הארץ . את המרחב של המו"לות העבריתבאופן חלקי, הסוגיה הגדולה, ביחס לאופן בו יש לבנות את המחקר, הטרידה אותי ות ראשוניות היו להתרכז בשלבים השוניםלאורך כל השלבים הראשונים . מחשב או בתפקידים בעולם הספר ( כפיבהוצאה לאור ( כפי שפורטו בחלק התיאורטי ) דרך פירוק תהליך היצור, להתבונן בהבדלים ביןבאמצעות ) ושעשCoser et . alו הדרך הנוחה ביותרבין האופציות שעמדו בפני,ההוצאות ובתרומתן הייחודית . הייתה לסכם את המתרחש בכל עשור בהוצאות המרכזיותחקרלבנות את המ ולהתקדם עם הסיפור הכרונולוגי עשור אחר עשור . דרך אחרת הייתה להתבונן במודל של מו"לות ( מו"לות משפחתית, מו"לות מסחרית גדולה וכדומה ) ולשרטט את קווי ההתפתחות של כל מודל מו"לי דרך ההוצאות הקשורות בו, דרך שלישית נפרד . כערךהתפתחותהוייתה ליצור מעין לקסיקון מורחב, המתאר, כל הוצאהה לחבר את שלוש האופציות הללו לאחת : ניסתהבסופו של דברנקטתיבההדרך כאשרהמספר את התפתחות המו"לות העברית עשור אחר עשור,דיאכרוניסיפור כל מודל שכזה וב שעמד במרכזו,מודל מו"לי מובילבסיפורו שלמתרכזכל עשור מראשיתה ועדהמשתייכת לאותו מודלסיפורה של כל הוצאהמובא בפרוטרוט סופה ( או עד ימינו ) , תוך התייחסות לשלל הפונקציות שפותחו ופורטו בחלק לא רק כארגון אלא כאורגניזם, קרי,היאהתייחסות לכל הוצאהכך ההתיאורטי . – נסיבות שונותחות בותנאי התפתסיבות הולדת : כזה שיש לו "סיפור חיים" . מהלךשמשפיעות על מהלך החיים – אנושיות, כלכליות, תרבותיות, חברתיות

נייגר, מוטי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר