שער שישי: שנות השישים והלאה: הופעתן של הוצאות קטנות בתחום השירה ועלייתה של הספרות הפופולארית

עמוד:436

מו"לים כמתווכי תרבותמוטי נייגר, 436 קד"העת של "ע - כתבי , שנתיים לאחר ייסוד "עקד", יצא לאור "עקד לשירה" כרבעון . 0691בשנת כוונותיו הוגדרו באורח מעורפל למדי, אך הן הטעימו את איכות הפרסומים ואת קסט צירף אליו את ד"ר יונה דוד - השאיפה לעירוב משמרות של יוצרים . יעוז למשוררים רביםהעת נתן במה - בעיקר באיתור טקסטים . כתב – שותף - כעורך בתחילת דרכם . בגיליון הראשון התפרסמה התקפה חריפה של המבקר שלמה גרודזנסקי על דן מירון, בכותרת "הפחד מפני הפשטנות" . לאחר שנה, משֶפנה יהודי", נפרדו דרכיהם . המצע האמיתי של "עקד לשירה" - קסט לנתיב ה"ניאו - יעוז יהודי" . הרבעון - יפסט ה"ניאוכן ; הוא היה השתקפות המנ - התפרסם כשנה אחרי התקיים עד למלחמת יום הכיפורים, בעזרת תמיכה מזערית בלבד ממשרד החינוך . כן, עד שחדל מלהופיע, הופיע "עקד לשירה" כשנתון, - בארבע השנים שאחרי שביקש להציג חתך מן השירה הישראלית בשנה החולפת . השנתון הוליד שני שנה" . הראשון היה אנתולוגיה של 52שנה" ו"עקד 02קובצי סיכום : "עקד משוררים ושל מבקרים, שפרסמו מיצירותיהם ב"עקד", והשני הכיל מבחר מתוך ספרי מקור ותרגום שפורסמו בהוצאה . – מיזם של יחסי ציבור – כמוצר מסחרי 1987 - העת "פסיפס" הופיע ב - כתב תונות, בלווייתפרסום ומידע על ספרים שלא זכו לתהודה בעי - ובו ניתנו מודעות כמה שירים מתוך הספרים הללו, כ"עיטור" . תוך שלוש שנים, ובסיוע חלקי של משרד החינוך, הפך "פסיפס" לרבעון לשירה והצד המסחרי שלו נדחק לשוליים . עת השואף לשילוב המודרני עם הקלאסי, - הצהרת הכוונות של העורכים : "כתב ך הדגשתה של זווית ראייהתוך שיקוף מחנות ומשמרות שונים בשירה ותו קסט ושלום רצהבי היו שותפים בעריכה - איתמר יעוז 21 יהדותית בת ההווה" . ומריצה רוסמן הייתה האחראית על הביצוע . משפרשה רוסמן מהשותפות ב"עקד" נטלה חנה יעוז על עצמה את הניהול ואת עריכת המשנה . " . " של הוצאת "עקד 1998 – 6991ראו בהרחבה בתוך "קטלוג לשנים 21

נייגר, מוטי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר