שער שישי: שנות השישים והלאה: הופעתן של הוצאות קטנות בתחום השירה ועלייתה של הספרות הפופולארית

עמוד:424

מו"לים כמתווכי תרבותמוטי נייגר, 424 ) , מנחם בן ( "אדרת 1972 ) , אגי משעול ( "נני ושנינו",9691לונות","טבעתי בח ) , יחיאל חזק ,1979 "נענע",6791 ) , ארז ביטון ( "מנחה מרוקאית",7691הגפן", , "חמלה ופחד",2791 ) , נעים עריידי ( "איך אפשר לאהוב",1691 ( "אבני בזלת", שטרית ( "פתיחה", ) , סמי שלום 2791שירים", – מגד ( "פארק עדןאיל ) 1975, ) , הלית ישורון 1992 ) , אלכס אפשטיין ( "כותב לנינגרד ושירים אחרים",8891 ) , יוסי יזרעאלי 1991 ) , דורית רביניאן ( "כן, כן, כן : ספר שירים",9691",42 ( " ) , אידה צורית ( "שני מחזות 1969 ) , שולמית לפיד ( "מזל דגים",9591 ( "לפעמים", ) . גם בתרגום 0791הלל ברזל ( "משוררים על השירה", ) , החוקר 2691על אהבה", קסט מן ההונגרית ( רדנוטי, - בולטים ספרי ההוצאה, וביניהם תרגומיו של יעוז פטופי, מזאי, אנתולוגיות ועוד ) , של יהודה עמיחי לשירי אלזה לסקר שילר, של משה הנעמי ( זינגד ) לשירי רילקה, של עזרא זוסמן ליוסף ברודסקי, של יעקב ילד, של אהרן אמיר לשירי ז'אקיאורלנד ל"בלדה מכלא רידינג" מאת אוסקר ו פרוור ושל שלמה טנאי לבר הופמן, לשניצלר ולהופמנסתאל . כמו במקרה של "עכשיו", גם כאן מפליאה הרשימה הארוכה, המגלה הצלחה של בית הוצאה קטן לאסוף את מיטב היוצרים, להוציא את ספרם הראשון ולהיות הם קרש הקפיצה אל הזרם המרכזי של התרבות . ושוב, כבמקרה של "עכשיו",ל רבים מהיוצרים שנמנו ברשימה, מיד לאחר שזכו בהכרה, עברו להוצאות גדולות או מבוססות יותר . ובכל זאת הפכה הוצאה פרטית קטנה למרכז, בזכות כשרונו של עורכהּ לגלות קולות חדשים ופורצים .

נייגר, מוטי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר