שער תשיעי: שנות התשעים והעשור הראשון למאה ה-21: מו"לים קטנים ומו"ל עצום – עלייתה של "כנרת, זמורה-ביתן, דביר" לצד צמיחתן של הוצאות הגומחה

עמוד:600

מוטי נייגר, מו"לים כמתווכי תרבות 600 סביר אורן בכך,החלקם של היוצרים בעוגת הרווחיםאת יכולתו להגדיל את שהמנגנון שלו קטן מאוד ( "רק מזכירה" ) ושההוצאה כמעט אינה משקיעה ציבור ( קידום - בפרסום ( כלומר, מודעות ותשדירים ממומנים ) , אלא ביחסי בוה שלהמכירות שלא בתשלום ) . יחסי הציבור מסתייעים בפרופיל התקשורתי הג ידיה : קל לזַמן אותם לתוכניות אירוח ולאירועים - כל היוצרים המפרסמים על להופיע בתקשורת הכתובה והאלקטרונית ואףהרבהמתוקשרים . רם אורן עצמו משתמש בכוחו של המדיום המקוון, כשהוא עונה באופן קבוע למעריציו בפורום 44 האינטרנט של "תפוז" ובעמוד הפייסבוק שלו . אך באמצע העשורחמישה ספרים בשנה, - ב"קשת" רק ארבעההוציאאורן , ההוצאה פועלת בעיקר למען העומד בראשה, הן כדי להוציא 21 - השני למאה ה באופן חופשי את ספריו והן כדי לזכות ברווחים על הצלחתם . בראשית הדרך צרויה שלוולשם כך מונתהל"קשת"חשוביםיוצריםהכוונה הייתה למשוך , אך, לאחר שהייתה עורכת ב"כתר"בשלהי המאה הקודמתרכת בהוצאהכעו ל"כתר" . אז ויתר אורן על שאיפתו להעלאתלאחר מספר שנים בהוצאה חזרה האיכות הספרותית של "קשת" וזו היא כיום, ללא כחל ושׂרק, הוצאה של ספרות פופולארית מצליחה . המקרה של גבריאלהמקרה נדיר, יוצא מן הכלל המעיד על הכלל, הוא רותם ב"קשת" . רומן של הסופרת, "מוצרט לא היה יהודי", ראה אור - אביגור הספר לא נחל ) . 1992 ( ל "כתר" בעריכת יגאל שוורץבסדרת "צד התפר" ש הצלחה מסחרית אך זכה בהערכת הביקורת . אורן האמין בספר הבא של הסופרת, ) אבל הספר לא נמכר 2001 וורץ,"חמסין וציפורים משוגעות" ( אף הוא בעריכת ש עי התקשורתימים" לא הצליח לגייס את אמצ 7היטב . אפילו העורך לשעבר של " רותם, להבדיל משאר סופרי - למען ספר שהוציא . זאת, לדבריו, משום שאביגור ההוצאה, אינה ידוענית : היא "לא תספק סיפורי זימה או תצטלם בביקיני" . לשבוע ) : 2016 של רם אורן באתר "תפוז" ( נדלה לאחרונה ביוליהקומונה 44 10168 = http : / / www . tapuz . co . il / Communa / userCommuna . asp ? Communaid

נייגר, מוטי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר