שער שישי: שנות השישים והלאה: הופעתן של הוצאות קטנות בתחום השירה ועלייתה של הספרות הפופולארית

עמוד:411

והלאה 60 - שישי : שנות השער 411 ראשית הדרך העת "עכשיו" . הראשונה, "אוגדן" א', - שתי חוברות בשם "אוגדן" קדמו לכתב מקומית, שהוציא - הייתה חוברת סטודנטיאלית ירושלמיתו 7591יצאה לאור בשנת יאלבשיתוף עם גברכהנער, "אוגדן" ב'החוברת השנייה,מו"ל בשם ברוך חפץ . מוקד . חוברות "אוגדן" נחשבות לגיליונות הראשונים של "עכשיו" ( החוברת ) . ברוך חפץ חדל 4 / 3נושאת את המספור 9591משנתשל "עכשיו"הראשונה העת . - מפעילות בעריכה, אך שמו מופיע עד היום כאחד מעורכי כתב יםאורי ברנשטיין, מקס – לצד גבריאל מוקד – בהוצאת "אוגדן" ב' השתתפו נאה . חוברת זו בלטה, לדעת מוקד, "הן בנימה חדשה שנתנה - גילן ושמואל בן מבע להווה הישראלי מבלי להשתעבד לאידיאולוגיות חברתיות או לנוסטלגיה אל העצמאות, והן בעצמאותה כלפי הממסד המפלגתי שלנו" ( מוקד, - ימי מלחמת ו של דן מירון עלבין המסות הבולטות בחוברת ניתן לציין את ז 3 ) . 329 : 1973 הפרוזה הארצישראלית הצעירה, את זו של מוקד עצמו על "עד עולם" של עגנון, ואת זו של גרשון שקד על "מריו והקוסם" של תומס מאן . הצלחתו היחסית של "אוגדן" ב' עוררה רצון לפיתוח נוסף . באותה תקופה התקרב מוקד לאנשי חבורת עמיחי, נתן זך, בנימין הרשב, אריה סיון, משה"לקראת" ובה היו, בין היתר, יהודה יוסף, - דור ומשה בן שאול, וכן גרשון שקד, פסח מילין, יגאל אפרתי, יוסף בר יצחק לבני ויהודה ליש . מוקד התרשם במיוחד מנתן זייטלבך, הלא הוא זך . זך השפיע ביותר על אנשי ספרות [ . . . ] "לקראת" וכבר אז הצטייר בבירור "כאדם שיש לו אידיאל של שלאינטלקטואלים ולסופרים צריך להיות איזה תפקיד בלתי תלוי, דיוקן רוחני ) . לכן ביקש מוקד ממנו שיצטרף 259 : 1972 ( כמו אירופה במיטבה ) [ . . . ] " ( מוקד, למערכת "אוגדן" . זך התנה את הצטרפותו בשינויים פרסונליים בהרכב המערכת שני מקורות חשובים לפרק זה הם עדויותיו של מוקד : 3 . 297 – 282 : ,1 סימן קריאהחלק א', - ) . זכרונות בית עכשיו 2791מוקד, ג . ( . 342 – 329 : 2סימן קריאה,חלק ב', - ) זכרונות בית עכשיו 3791מוקד, ג . (

נייגר, מוטי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר