|
|
עמוד:44
מו"לים כמתווכי תרבותמוטי נייגר, 44 כמה הערות חשובות לסכימה שהוצגה לעיל : א . המודל מתאים לסוגי ספרים שונים, אך הוא תקף בעיקר לגבי הסוג העיקרי בז'אנרים השונים . ות יפהספר – צים בשוקהספרים הנפושל ב . היצירה אינה חייבת לעבור את כל השלבים בדרך אל הקורא, ולעיתים, בעיקר מן השלב הרביעי ואילך, השלבים ארוגים זה בזה, או שהסדר שלהם לנסיבות המיוחדות ולז'אנר . , משתנה, בהתאם למדיום ים ושאינם כאלה ) , הבעתהקריאה ( של קוראים מקצועיב . התהליך מעגלי : האמון והמשוב, הן בביקורות והן ברכישת הספרים, יוצרים אצל הכותב את אופק הציפיות ולעתים כיווני הכתיבה, ואצל המו"ל תתכן השפעה על מדיניות פרסום הספרים ושיווקם לקראת היצירות הבאות . מןג . פעולת הקריאה בשלב האחרון מושפעת או עשויה להיות מושפעת קריאת ספר לאחר קריאת ביקורתהשלבים שקדמו לה . כך, לדוגמה, תהיה שפורסמה עליו בעיתונות . קידום באמצעות – ד . לגבי השלב התשיעי, לו זוכות רק יצירות מועטות מוסדות חברתיים וקאנוניזציה, ברור כי הוא מגיע אחרי שמספר קוראים משפיעים פר, טרום הקאנוניזציה, התהליך מתרחשקרא בספר . בתקופה הראשונה להופעת ס אחרי פעולת הקריאה, אבל בתרשים שלב זה מופיע לפי האופן בו פוגשים בה הקוראים / צרכנים בתקופה שלאחר הקאנוניזציה .
|
נייגר, מוטי
|