שער רביעי: שנות השלושים והלאה: מו"לות אקדמית-מוסדית, מו"לות מצנטית והדורות הראשונים בשושלות המו"לים של משפחות שוקן וזמורה

עמוד:201

והלאה 30 - שנות הרביעי : שער 201 , לאחר שהמעצב'הצבי' ; יצר את המשקלים הקלים של אות'דוד'בפיתוח אות סיום העבודה על המשקל העבה ; המקורי של האות, צבי האוסמן, נפטר לאחר במסגרת עבודה עם משרד הגרפיקאים' רהט'עיצב את האות הקורסיבית 10 - ותיקן את נוסח ההבלתי שגרתית 'רוממה'ליפמן ; חקק את האות - רוטשילד את רוב העבודות 47 . "מאת הטיפוגרף הבריטי אריק גיל'גיל'פונקט של אות תוצרי "ספרי תרשיש" והן באלה שלהטיפוגרפיות של שפיצר אפשר לראות הן ב הוצאות אחרות . אמיתי שפיצר : "היה צורך לפתח אותיות מודרניות וקלות וזוויתית . אבי יצק וסיפק את אות הצבי לבתי דפוס, בעיקר למודעות ולכותרות . במקביל עיצב מספרים שמתאימים לאות המודרנית . הצבי התקבלה מאד יפה בשוק הישראלי . להראות – דוד . אבי תמיד הדפיס את הספר הראשון בכל אותאחר כך נוצר שאפשר להשתמש בהן" . "כלב חוצות" של עגנון היה הספר הראשון באות דוד, . אחריו 60 - מלווה בעיטורים של אביגדור אריכא . הספר יצא בתחילת שנות ה . "בספרים שהוציא אבי 23 - הדפיס שפיצר באות זו את איגרת האפיפיור יוחנן ה ה שילוב של טקסט אמנותי, עיצוב אמנותי, תמונות אמנותיות, ביצוע מושלםהי ומדויק של עבודת הדפוס, ובקיצור מלאכה של פעילות אמנותית ישראלית" . ז שוקן, שעמדנו", במהלך שיתוף הפעולה של שפיצר עם ש 40 - בשנות ה "כבר כמה, מימש שוקן את עניינו בפיתוח האות העברית . הוא הצהיר : לעילעליו זמן אני נחוש בדעתי להמשיך את הכנותי רבות השנים ליצירת אות עברית חדשה [ . . . ] אמנם, הטיוטה המכרעת לאות העתידית תהיה זאת בה אני משתתף באופן ) . 73 – 27פעיל ושלגביה אני מחליט" ( שפר, תשנ"ה : ופיקחו על מלאכתם בשעריאנשי מקצועב"ספרי תרשיש" בחרו בקפידה בכותרות ספרים ובכריכות ספרים . אחת מהם הייתה פרנציסקה ברוך והיאספרים, ראו בהרחבה באתר "העוקץ" הבוחן את התפתחות הטיפוגרפיה : המאמר "עבודתו 47 , נדלה http : / / www . oketz . com / 8 . html # more החלוצית של משה שפיצר" ( ) . 16 / 7לאחרונה :

נייגר, מוטי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר