|
|
עמוד:198
מו"לים כמתווכי תרבותמוטי נייגר, 198 פוס בארץעבודה עם בתי דפוס בירושלים ותרומה לפיתוח ענף הד פי שמעולם לא - על - שפיצר תרם רבות להתפתחות ענף הדפוס הצעיר בישראל אף היה בעלים של בית דפוס ולא עבד מעולם בעבודת כפיים בתחום זה ; "אבל היה לו כשרון ועין, והוא ידע להדריך מדפיסים בבתי הדפוס שעימם עבד", אומר הבן אמיתי מסביר מה הןאמיתי שפיצר . הדרישות של משה שפיצר היו קפדניות . אותן איכויות שאביו דרש – האיכויות, שהופכות הדפסת ספר למעשה אמנות מהמדפיסים : צריך נייר שאפשר להדפיס עליו, שלא יהיה שקוף, צריך כיוון נכון של סיבי הנייר כאשר מכניסים אותם למכונה, קיפול לאורך הסיבים . הדפסת פת באופן מוחלט לצד השני . מספריצד אחד של עמוד צריכה להיות חופ העמודים צריכים להיות בדיוק באותו מקום וגם כותרת בגובה אחיד, במקום מוגדר מאד, זאת כדי שהעין תהיה באותו מקום לאורך כל הספר . צריך כריכה מאיכות מעולה שתחזיק הרבה שנים, תשמור על הספר, הספר בצורהתיראה יפה ויהיה נעים להחזיק אותה ביד, תציג את סימפטית . אבי לא חשב שהספר צריך לפרסם את עצמו . הוא לא פיתח את קישוט הכריכה . אבל הקישוט על הדש צריך שיהיה מעוצב יפה . כל צריך להיות כיוון ברור של – הספר הוא מכלול אחד . גם הכריכה החיתוך ושימוש בחומר גלם ברמה גבוהה . כדי שהכריכה לא תתעגל קורה לספרים רבים, יש להשתמש בקרטון שעמד לפחותאחר כך, כפי ש שנה במחסן והתייבש באופן אחיד בכל הפינות . יש לחתוך אותו נכון, בפינות לא אכזריות . התפר על גב הספר צריך להיראות אסתטי, עם חוטים שהם שארית דקורטיבית מהימים שבהם תפרו ספרים ביד . עומק ת בדיוק נעים לעין ולא עמוק מדי . הנייר מתחת לקצה הכריכה צריך להיו עליו לבלוט מעל הנייר כדי להגן אבל לא יותר מדי . כל העיצוב הוא פונקציונלי .
|
נייגר, מוטי
|