|
|
עמוד:540
מוטי נייגר, מו"לים כמתווכי תרבות 540 חרונות"שיטות השיווק של הוצאת "ידיעות א 27 "ספר הוא מוצר לכל דבר . כל גימיק לשיווק ראוי כל עוד הגימיק ברמה גבוהה" : ברור לכל, כיעשוי לשמש ב"מוטו" של ההוצאה . איכנולדהיגד זה של דב - אלא שיש רווח כלכלי 28 הספרים יוצאים לאור בראש ובראשונה, למטרת רווח . – שמציעה לספרות ולתרבותחומרי ויש רווח סימבולי, שהינו יוקרה של הוצאה, כותרים בעלי ערך ספרותי ותרבותי ובכלל זה יצירות – ללא תחזית של רווח כספי של סופרים צעירים ומבטיחים . לשם הרווח הסימבולי הוציאה "ידיעות אחרונות" את ספרו הראשון של של עידן אלמוג, "דלתות", שלא הניב רווח כספי 2003 - ב זכה הספר בפרס הנשיא לספר ביכורים . אכן, נזכיר שובכן - גדול ; אלא ששנה אחרי החומרי של ההון הסימבולי, הממתג את ההוצאה כך, - את הערך הכלכלי שהצרכנים יימשכו אל תוצריה . השיווק של השנה . לדבריו : - בתואר אישאיכנולדזכה 7991כבר בשנתכאמור, % 01אותםשיווק אגרסיבי פירושו למצוא קהל יעד ולא להתמקד רק ב מהאוכלוסייה, שהולכים לחנויות הספרים . לשווק זה אומר, למשל, לארגן תערוכות, פעילויות מול ועדי עובדים, ימי עיון על ספרים חדשים, ארוחת צהריים במפעלים, שליחת סוכנים ואנשי מכירות למקומות עבודה, לגנים ולבית הספר . בתחרות שקיימת היום, כאשר ר של אלזה מורנטה, שולמית לפיד ורם אורן,בשבוע אחד יוצא ספ חייבים להשקיע הרבה . אנו מעוניינים שלכל ספר יינתן סיכוי שווה ושכולם יקראו אותו . עם זאת, נשקיע בספרים שאנו מזהים בהם פוטנציאל להיות רבי מכר ואמצעי התקשורת יכולים לקדם אותם . . 2002בשנתשנערךאייכנולד,דובעםראיוןמתוך 27 אךאייכנולד,שלאישימרצוןשנבעההשואהשלהאנציקלופדיההיאזהמכלליוצאת 28 ברווחיותה . הפתיעהדיווח,כךהיא,גם
|
נייגר, מוטי
|