מבוא

עמוד:14

! ע ב ו ד ה ז ר ה ? מ ש י ח י ו ת 14 בסו . יהודי�ֿ הלאהמשפחהבנישלהתוספתהועדפה , זאת במקו� ,הישראליבציבורחיהמגמהמשקפתזו עריכההחלטת . החוק השבותחוקפיֿ עלשעלו יהודי�ֿ הלאהמשפחהבני את שדוחה נפרדבלתיחלק ה� ועריכתוהחוקלשו� . בניכוראליה�ומתייחסת במודעבי� , יאולוגיתאידעמדהמשקפי� וה� נקראהואשבהמהדר . במודע שלא ובי� ? ומה לגבי המחלוקת הראשונה בעניי� סמיכת הידיי� ביו� טוב , שבה הפרק השל� מספר סיפור אחר , ל"לפנינו דוגמה מספרות חז וצירופ� , גדול יותר מ� הסיפור שמספרת כל אחת מ� המשניות בנפרד תנאיר מקו ) התוספתאשלהשניהפרק . יחד יוצר משהו חדש ואחר משמעותיפרקחגיגה הואמסכתעל ( למשנהתוספתשמהווה,ערו ענייני�בשלושהעוסק שהוא היות,התנאיתהספרותבתולדות הוא מטפל היא שבההראשונההשאלה . הלכתיי�ֿ ומטאחשובי� מטאפיזיותבשאלות , כלומר , מרכבהבמעשה , בכלל א� , לעסוקכיצד מחלוקתהתפתחהשבההדר אורתיהואהשניהעניי� . מיסטיותאו מחלוקותהיו לאבתחילהשבהמציאות מתאר הפרק – בהלכה קיבלו את מסורת ההלכה שלא,התלמידי�משרבוורקבישראל השאלה . להיווצרמחלוקותהתחילו , מרבותיה� באופ� תקי� ומלא המחלוקת – טובביו�קורב�עלידיי�סמיכת שאלתהיאהשלישית מנקודתהזהבפרקהמתבונ� . חכמי� בה חלקו ע�פשאיהראשונה , שבוולמטאפורותהטקסטשללמבנהחשיבותהמייחסתהמבט של�לעול�מטאפוריצוהרהספציפיתבמחלוקת הרואה מבטנקודת הענייני�שלושתחיבורעלוחשבו�די�לעצמוחייב , מושגי�של , מרכבהבמעשההעיסוקעלההגבלותיחדיו לה� חברומדוע . הללו הראשונההמחלוקת ותיאור המחלוקתהתפתחותשלהתיאור המיוחדהפרקעוסקמשותפתסוגיהבאיזו ? הרבניתהיהדותבתולדות הסדרמבטאומה ? ע� איזו שאלה או דילמה הוא בא להתמודד ? הזה ? המועלי� בוהענייני�מנויי�שבו �הסיפוריאחד את בתוכומכילחגיגהתוספתאשלהשניהפרק נכנסוארבעה : "קובעת ' גהלכה . הרבניתהספרותשלביותרהידועי� הצי�אחד , ומתהצי�אחד . עקיבא ' ור אחר , זומאוב�עזייב� , לפרדס בשלו� [ נכנס : 'בירו ] עלהואחד , בנטיעותוקיצ�הצי�אחד , ונפגע

כרמל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר