|
|
עמוד:12
! ע ב ו ד ה ז ר ה ? מ ש י ח י ו ת 12 אחריהליכהלמעשההוא , אחרי�אלוהי�אחרונהייה זרה עבודה כיאותנומלמדתהגדולההקריאה , דומהבאופ� . המשיחיהרעיו� בהצדקה של אלא המלקותבנושאדווקאלאועוסקתמכותמסכת במנהגיעוסקתאיננהתעניתמסכתואילו , לעברייני�עונש המרת . ושותקמנדהאל ע�בהתמודדותוקאדו אלא , התענית ה� אינ� רק אוצרי� בתוכ� , ודוק . חוקי� מספרי� סיפורי� , כאמור כל כתבי " , פיסות של מציאות כמו ההלכה שבה משתמש ביאליק אלא ה� ג� מביעי� תפיסה , "הקודש מצילי� אות� מ� הדליקה בשאלתחולקי�שמאיוביתהלל ביתכאשר . אידיאולוגית מסוימת בסיסיתלשאלה ביחסעמדותשתימגלי�ה� טובביו�שנולדהה ביצ וביתשמאיביתידיעלהמובעותשהעמדותטוע�גינצבורגלוי . יותר המעמדבנישלשמרניתתפיסהעלמלמדותשונותבמחלוקותהלל ע� המזדהה,פרוגרסיוויתגישהמולאל ( שמאי בית ) הגבוהֿ הבינוני שבההגדולההשאלהמציאת ( . הללבית ) יותרהנמו המעמדבני ולחוקריהמשנהלחוקרישבשגרה עניי� היאקטנהמחלוקתעוסקת חכמי�במחלוקותעיו�מתו העולההנוספתהשאלה , ואול� . משפט כאמצעי להצגת הספציפיתדווקא המחלוקתמובאתמדוע : היא השתמשומדוע , לדוגמה . הצדדי�המסוי� בי�האידיאולוגיההבדל כחלק ) טובביו�קורב�עלידיי�לסמו מותרהא�בשאלהא דווק בהלכהפע�איחלקושבה,הראשונהכמחלוקת ( הכפרהמהלי אפשר : ההיסטוריהטיעו�ישנו , נכו� ( . 'בפרק,חגיגהתוספתא ) בכלל עולה , כ� א� . חלקושבההראשונההמחלוקתבאמתזוהיכילומר מה , ועוד , הראשונההמחלוקתזוהיכילציי�חשוב היה מדוע השאלה למחלוקתאותהשהפ , טובביו�הקורב�עלהידיי�בסמיכת בה יש , כמדומני , צרי זו שאלה עללענותכדי . חכמי�חלקו שבההראשונה רק לא , שכאמור לעילכיוו� ,ההלכהנאמרה שבו בהקשרלהתבונ� שההלכה בעוד . קובצי חוקי� ג�אלא,סיפורי�מספרי�חוקי� מטאפורהלהוותיכולה , הקזואיסטיבנוסחהבמיוחד , יחידהה מראה להציבאו , אידיאליענייני�למצבסימבולאופואטית דומהכברחוקי�שקוב� הרי, הנוכחיהענייני�מצבעלביקורתית הואהפרוזאיהסיפורשלחשובמאפיי� . לפרוזהבמתכונתויותר היתקלותמכילסיפור . והתרה דילמה , ופתרו�בעיהשלההימצאות
|

|