מבוא

עמוד:11

11 מ ב ו א , ועורכיומחבריו את שהטרידובעיות ע� כדי להתמודדנער הבעיהשלשיקו . , זמניתבו , מהוות בוהמנויותוהמחלוקותוההלכות . עמהוהתמודדות אחדפרקשלהמגמה את רק לא להבי�מבקשתהגדולהההקריא ההנחה . שלמהמסכתשלהעריכהמגמתאתאלא , מסכתבתו היחידההיאשהמסכת,היאהגדולההקריאהאת המובילה בה יש . המשנהסדריששתבתו והשלמההבסיסיתהטקסטואלית . אורכהבזכותהאפשרית,טקסטואליתוהתפתחות אחדמרכזינושא . יותרהמעניינתהמשנאיתליחידההמסכת את הופכותהללוכונות הת הראשוני�הפרקי� ששת רק . לכ טובהדוגמה היא סוטהמסכת שלושתואילו , בניאו . שחשודהלמיהנער בטקסעוסקי�במסכת . בלבדהקודשבלשו�הנאמרי�בריטואלי�עוסקי�האחרי�הפרקי� הפרק – האסוציאציהדר עלהובאוהללוהפרקי�שלושת , לכאורה הנער הטקסוביניה� , לשו�בכלהנאמרי�בריטואלי�פותחהשביעי – הקודשבלשו�הנאמרי�בריטואלי� לעסוקממשי ומכא� , לסוטה שניבי�החיבור את להבי�אותנומחייבתהגדולההקריאהאול� לנסותעלינו . להתמודדשעמה מבקש החיבורהבעיה ואת , הענייני� הראשוני�בפרקי�המתגבשהמהל בי�העמוקהקשר אתבירלהס . האחרוני�בפרקי�המתקיי�לזההמסכתשל המסכתעלהמביטה,סטרוקטורליסטיתגישה , כ� א� , זוהי משניותשלהצמודההקריאה את סותרתאיננההיא . עלֿ ממבט שבוהמרכזיהעניי� בירורבאמצעות . אליהמצטרפת אלא , ופרקי� . בודדותמשניותהבנתעל ג� אורלשפו יכולי�אנו , סכת המעוסקת מאפשרתהגדולהאני מראה שהקריאה , סוטהמסכתשלבמקרה דווקא היאלהתמודדהמסכתשעמה באהשהבעיהלראות חכמי�שלהממוסדהתיוו את נסעלמעלההמסכת . המשיחיות ההקריא . הציבורבתו החי כאד� המשיחשלזיהויושלילת ואת הסופיתבעריכתה , סוטהמסכת א� : נוספתלטענהמובילההזאת המשיחיותרעיו� את מבקרתאכ� , הפרקי�תשעתכל את הכוללת , חכמי�שלהממוסדבתיוו ומצדדת ( כוכבא בר למרדכמענהאולי ) משיחיותבי�המחברל" חזבספרותהראשו� הטקסט שהיאהרי היאבמקראשמשמעותו ,ישראלע� שלניאופו : זרה עבודהובי�

כרמל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר