מבוא

עמוד:10

! ע ב ו ד ה ז ר ה ? מ ש י ח י ו ת 10 ספרותיתגישהנקטו אחרי�חוקרי� . תקופהמאותההידלכתבי בעלשנשנהבטקסטשמדוברהעובדההדגשתתו , יותרמובהקת ועורכיהמנסחיה בה טבעו , לזיכרו�נגישהתהיהשהמשנהכדי . פה ונצרבי�עצמ�עלשחוזרי�,ומכתמי�מלי�משחקי , לשו�מטבעות לכאורה , ובסיומופרקשלבפתיחהופיע לה למשליכלואלו . בזיכרו� מעידההמשותפתהספרותיתהלשו� . קשורי� נראי�שאינ�בענייני� בנושאי�הקשורהאחתמשמעותעל וג� , העריכהאחדותעל . השוני� ע� היסטוריֿ פילולוגימחקרשילבההמשנהבחקראחרתגישה � נוסח בירור את מאמצת זו מגמה . התרבותביקורתמתחו�מחקר במקורותהעיו� ואת הידכתביהשוואתבאמצעותמלי�שלהמדויק המתגלהבמשמעותרואהאינה היא אול� , התקופהובשפותהקלסיי� ולשיטהלטקסטמוחלטהסברהמהווה,"ארכיאולוגיממצא " מעי� טקסטי�שלשקריאה,היא זוגישהשלהיסודהנחת . שלוהלשונית , מסוימותתיאוריותעלנסמכתה מבטנקודתתמידבתוכהמכילה לנקוטישכ�ועל , ואידיאולוגיותתרבותיותעול�ותפיסותהשקפות . הפרשניתבקריאהושקיפות זהירות מכנהאני אותה , המשנהלקריאתנוספתדר להציעמבקשאני למסכתותמתייחסתהגדולההקריאה " . הגדולההקריאה "בש� בעיהנמצאות – סיפורכל – הסיפורבמרכז . סיפורי�כאלהמשנה הדמותשלהיתקלותלרובמכילהסיפור . והתרתה דילמה , ופתרונה על התגברות ולבסו . , עליהשעוברתהלי , במכשול הראשית אתלקרוא מבקשאני , האופ�באותו . עמוהמכשול או התמודדות מבקשהוא שאותה הדילמה את ולחשו . , כסיפורההלכתי הקוב� . להתיר , בעיתו� כתבה – שהוא אנר'זבכלטקסטי�שלשי�רגיקוראי� כמכלולהטקסט את להבי�טבעיבאופ�מנסי� – שיר אורומ� , חוק בעריכתביטוילידיהבאה,רעיונותשלדיאלקטיקהשלכשיקו . או ה� בושנעשוהתיקוני�אוהטקסטשלהעריכהשכבות . הטקסט הרגישבקוראהמנקרתהשאלהאול� , כשלעצמ�ומענייני�חשובי� שהטקסט השאלהמהי , הטקסטבאמצעותהמסופרהסיפורמהו היא הלכתיקוב� ג� . לפתור מבקש שהוא הבעיהאו , עליהלענות בא

כרמל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר