|
|
עמוד:14
14 | מחוות בתקשורת רב-אופנוּתית, בהוראה ובלמידה | אורית פוקס בשפה המדוברת . החלק הראשון של הפרק דן בגורמים מרכזיים להערכת היכולות התקשורתיות של תינוקות ובהם : גיל תחילת השימוש במחוות, תדירות השימוש, סוגי המחוות, הופעתן בשילוב קשר עין, קולות או מילים, תפקידיהן התקשורתיים, ואם הן מבוצעות מרחוק או במגע . החלק השני מתמקד בפוטנציאל המחוות כמקדמות למידה וככלי התערבות . הממצאים מדגישים את חשיבות ההתמקדות בשימוש מוקדם במחוות הן בקרב ילדים עם התפתחות טיפוסית והן בקרב ילדים בסיכון כבסיס לפיתוח תקשורת ושפה . תודות אני מבקשת להודות למערכת הוצאת הספרים של מכון מופ״ת על ליוויה המסור לאורך כל שלבי הכנת הספר : לד״ר תמי ישראלי, ראשת הוצאת הספרים של מכון מופ״ת והעורכת הראשית ; לחני שושתרי, רכזת ההוצאה ; לעדי רופא, עורכת הלשון, אשר בנועם ובמקצועיות רבה ליטשה וערכה את כתב היד ; ולאורית לידרמן, המעצבת הגרפית על תרומתה הייחודית שהעניקה לספר את צורתו הסופית . ברצוני להודות גם למכללה האקדמית ע״ש קיי על התמיכה ועל העידוד המחקרי לאורך השנים . תודה כנה לסוקרות פרופ' רמה נובוגרודסקי וד״ר רז טננבאום על הערותיהן המאירות והמעשירות לכתב היד . לבסוף, מעומק הלב, תודה אין-סופית לאמיר, להדר, לנדב, לטל ולשאר בני משפחתי המהממים, שתמיכתם הנאמנה ואמונתם בי הן המצפן המלווה את דרכי המקצועית מראשיתה ועד היום .
|

|