|
|
עמוד:11
ואינה טגלבשת, אך קלינת חיי ילה . לעתיס יזנק שירנו פתאלס, לאי 7 גבעלת אקר יענל בהד, כי גבוהה ביתניה שלגו מ 7 ההרים סביב . שיינל אינל חזק למזלי 9 אינל זעקה מאלנסת . הלא אחל . לעתים יוטלו כמה מילים מוחשיות וקלנ רובצת הדממת, הררית כזאת ועמוקה . שתיקתנו אחרת היא . לעתים מרביץ ע 3ך צילר על הכגרת . העיניים נושקות אלה לאלה בבלידעת ואובדות בצל האגם בשעת ערבית מפללת . שיכררך הריס פראי מפשיט את כסות האנשים . . . הם אינם מרצאים את דינם . נשמת נ . ל הקיבוצית היא אחרת . . . " ) מ, יערי : מכתב מביתניה עילית 1920 ( נוסף על כר ישנם הדברים שכתב א . ר . גורדון, שהיה מאד קרוב לשומר הצעיר, לעולים הראשונים של השומר הצעיר . הכתם הזה מעורר עד היום הרבה מחשבות, לא רק לגבי השומר הצעיר : " . . . אחד מעיקרי אסונ . תו אס לא העיקר הראשי של השומר ה ? נעיי הוא ההינ . לר העעטי לאנושי, לבזה עיקר חשיבלתל . אטנ . 0 גם בזה לא הכל ברלי לבטלו / ; בעיקר חסר בל המרחב ,paivni החיגלל הע ^ נמי האגושי הרחב, במלים ברורות החינ . ול האגושיהקוסטי המקין > את בל עללמו של האדם, המקי 9 את כל העולם הגדול ובנלל זה את כל האדם . 'אני את נפשי הצלתי', 'אני ועדתי הנבחרת, שממנה ייבנה העם', בבחינת 'ואעשה אותר לגלי גדרל', אינם ממיררתיר של החינרך העצמי הרחב . זהר לכל תירתר חינרך עצמי כיתתי . השאיפה להילת בסאללז רלחני, בשעה שרלב בניאדס חייס באלרללת רלחנילת, גס היא הנה מי 7 בלרגניות, בלרגנילת רלחבית . ממצוותיו של החינול העצמי היא 'לעתה אס תשא את חטאתם . . . ואס אי 7 מחני נא מספיר אשי כתבת' , עם הטובעים בבצה, ללא עם גרי הסאלל 7 הרלחני . כל עלד יש בצה רלחנית שבני אדם טלבעים בה, דלקא השלאפיס לטהרה רלחנית חייבים לטפל בניקלי האליללת הילחגילת, בייבלש הבצה הרלוונית . בזה יש ילתר חינלר עצמי מאשי בכל התבדללת כיתתית . . . " ;א . ד . גורדו 7י . מטיולי בכבישים 1921 ( ובכן, אלי הם הדברים שאמר על השומר הצעיר . אני לא אטען שהשומר הצעיר לא חיה אחר מכיוון שאכן היה אחר, אר לא מתיר קפריזה, לא מתוך רצון להיבדל, אלא מתור שבאמת היה אחר . המחקר חייב לענות על השאלה מה מקור השונות של השומר הצעיר בתור תנועת הפועלים בארץ ובתוך התנועה הקיבוצית ? התשובה 11
|

|