|
|
עמוד:12
מ ר י ם ר י נ ג ל 12 החיים יכולה להימצא בַּמִידה הטובה או ברווחת האדם יותר מאשר בהיבט 3 הדאונטולוגי של המוסר . כדי לצאת מן המבוי הסתום של חיפוש הגדרות ל"משמעות החיים" יש ית . הדבר מוליך אותנו להשקפה על משמעות לוותר על חיפוש תשובה כלל קקס מציג אתהחיים אשר משוחררת מן הפגמים של תשובות הדת והמוסר . הגישה הפלורליסטית, שלפיה לחיים יש משמעות אם הם עונים על התנאים ותלוי ( החיים אינם נשלטים על ידי פעי 1הבאים למשמעות של החיים : ) ( החיים לא 2ריוויאליות או עקרות ; ) חסרות ערך, חסרות טעם, מוטעות, ט ( החיים 3 הושחתו על ידי האמונה שכל הפרויקטים האנושיים אבסורדים ; ) כרוכים בניסיון מתמיד לממש פרויקטים שאיתם הסוכנים מזדהים באופן ( ההזדהות האמיתית 4 אמיתי ; וכך הם מונעים כל צורה של מניפולציה ; ) סת על האמונה האמיתית שלהםשל הסוכנים עם הפרויקטים שלהם מבוס שעיסוק מוצלח בפרויקטים יעשה את חייהם טובים יותר על ידי סיפוק הצרכים שהם מחפשים למלא ; מה שפוסל את כל הפרויקטים שבהם ההזדהות הסובייקטיבית של הסוכן אינה מתואמת עם התנאים ( התנאים האובייקטיביים מצויים בעולם הטבעי, לא 5האובייקטיבים ; ) ( ההזדהויות 6 ; ) חוצה לו ; מה שמוציא מחוץ לדיון את התשובה הדתיתמ פרויקטים שמניבים אחר הסובייקטיביות של הסוכנים מבוססות על החתירה סיפוקים, בין שהם טובים מבחינה מוסרית, בין שהם ללא עניין מוסרי ובין שהם לא מוסריים ; מה שמוציא מחוץ לדיון את התשובה המוסרית ; הויות הסובייקטיביות של הסוכנים עם הפרויקטים שלהם משקפות ( ההזד 7 ) 4 הבדלים אינדיווידואליים ; מה שמוציא מחוץ לדיון את התשובות הכלליות . קקס טוען שחיים בעלי משמעות מופיעים במגוון צורות . המגוון הזה משקף, לבד מן ההבדלים האינדיווידואלים באופיינו ובתנאי החיים שלנו, ם בסוג הפרויקטים שאנחנו עוסקים בהם . הפרויקטים האלה גם הבדלי יכולים להיות דתיים או מוסריים, מדעיים, אסתטיים, אתלטיים, מלומדים, צבאיים, פוליטיים וכן הלאה . הגישה הפלורליסטית מכירה בכך שכל פרויקט יכול להוסיף משמעות לחיים . ההבדל הבסיסי בין הגישה ן צורות הרפלקסיה הדתית והמוסרית מצדהפלורליסטית מצד אחד, ובי , הוא שהגישה הפלורליסטית מכחישה שיש תשובה כללית, ואילואחר 3 ,Kekes . 27 2000, 4 32,Kekes 2000, - . 33
|

|