|
|
עמוד:37
תשרי תשפ"ו, ספטמבר 2025 גיליון 101 37 שעכשיו אני עושה דברים שיעזרו לי להיות כמה שיותר משמעותי . אין מקום אחר בצבא, באמ"ן ספציפית, שהייתי יכול לצבור בו כל כך הרבה יכולות או מיומנויות וידע . אני יודע שבשש שנות הקבע אעשה את הדברים שלשמם התגייסתי, ואעשה זאת בצורה הרבה יותר טובה . שלוש השנים של ההכשרה עוזרות לי להתפתח כדי להיות הכי משמעותי שאני יכול בהמשך . " חייל שיגיע מבחוץ ל"חבצלות", יתקשה להתגבר על תחושות הקנאה מהתנאים . יותר נכון מהפינוק . מספיק לראות את האוכל שמקבלים החניכים שיכולים לבחור בכל אחת מהקפיטריות שפזורות בהר הצופים . תפריט אזרחי לכל דבר . האוניברסיטה נותנת את כל המעטפת הלוגיסטית לתוכנית . המעונות והאוכל . מוטי : "זה נכון . אני מפנק אותם . הם באים לכאן, ילדים בני 17 - 18 עם ההורים, חותמים על מסמך משפטי לכל דבר ונשארים אצלי למשך תשע שנים . מגיע להם משהו אחר . יותר מאשר לאחרים . הפינוק זה לא רק החדרים והאוכל . פינוק זה אומר שאין להם את כל הבירוקרטיות שיש לקצינים אחרים בצבא . הם עטופים כל הזמן . מהרגע שנכנסו לתוכנית . כמובן לצד הדרישות הגבוהות מהם . תת - אלוף מוטי דימיטשטיין : "ה"חבצלונים" רגועים בכל הקשור למסלול השירות והקידום שלהם . הם יודעים שיש להם מעטפת, שיש מי שמנהל להם את הקריירה, מדבר איתם ומתחשב בהם . יודעים שאחרי שנתיים יוכלו לעבור לתפקיד אחר ולמקום שירות אחר, מבלי שזה ניתן יהיה לשיבוש . נכון, צודקים אלה שאומרים באמ"ן שהם 'פריווילגים', אך זה כמובן רק במובן החיובי . " ר', חניכה, שנה שלישית בתוכנית ולאחר קורס קצינים, חוג שני – לימודי המחשב . "בשנה השלישית לכל אחד יש תחום אחריות . אנחנו עושים תפקידי פיקוד . התנסות פיקודית ראשונה . תחתיי חניכים משנה א, ו - ב . מלש"בים תמיד שואלים אותי, איך הגעתי לכאן, כי הם באמת עומדים לפני ההחלטה הגדולה . החלטה שנראית הזויה בגיל 17 . גם אני, כשדיברו אתי פעם ראשונה על 'חבצלות' – אמרתי לא . לא רוצה תשע שנים בצבא, אבל ככל שהתקדמתי בשלבי מיון הבנתי מה זה באמת . גם ההורים שלי שבהתחלה לא התלהבו, סומכים על הבחירה שלי . "משנה לשנה אנחנו עוברים פה תהליך פיתוח כל כך משמעותי . אין דברים כאלה באמ"ן . אני מסתכלת על החניכים שלי, שנה ב', בסך הכול שנה מתחתיי, ורואה איך הם מתמודדים עם סיטואציות שאני כבר למדתי איך להתמודד איתן . כי אנחנו עוברים כאן דלתא מטורפת כל שנה . "אנחנו עושים פה הרבה מאוד מודיעין, הרבה מאוד אקדמיה ונחשפים לכל מערך המודיעין . האחים שלי ב - 8200 וזה כל מה שהם יעשו בשירות שלהם . אנחנו פה מקבלים את כל העולמות וקצת מכל עולם המודיעין . ההכשרה נתנה לי כלים מדהימים . אני לא אותה ר' שהייתי כשהגעתי לכאן . ההכשרה תרמה לכך שאת שש השנים הבאות אוכל לעשות באמ"ן ובצורה הטובה ביותר שאפשר" . רב סרן ש', מפקדת ההכשרה : "אני בוגרת מחזור ט' של 'חבצלות' . הוריי התנגדו שאכנס לתוכנית, אני התעקשתי וזו אחת ההחלטות הכי טובות שקיבלתי . לאחר סיום ההכשרה עשיתי תפקידי שטח, חזרתי כמפקדת הכשרה על חניכים בשנה השלישית, ומשם לחמש שנים בחטיבת המחקר . במהלך המלחמה הגעתי לפקד על ההכשרה . "בהכשרה אנחנו מתמקדים בשלושה צירים עיקריים . ציר אחד - הציר המודיעיני . 'חבצלות' זו ממש אקדמיה למודיעין . הציר השני - האקדמיה והאופן שבו התואר הראשון מפתח יכולות חשיבה וניתוח . לשלב בין עולמות מזרח תיכון, השפה, האיסלאם, לבין חוגי בחירה שבהם מפתחים יכולות אנליזה . הציר השלישי - ציר הדמות, שאפשר לקרוא לו גם ציר פיקוד ומנהיגות, שבונה את דמותם של החניכים כמפקדים וכקמ"נים מצויינים . החניכים מקיימים שיח על החברה הישראלית, על הציונות ועל ערכים . בין אם זה דרך שיח על קונפליקטים ומוסר, גם מוסר בתוך מודיעין, וחלק מהם כולל התנסות בפועל . לתת לחניכים התנסויות בתפקידים שונים בתוך ההכשרה כדי ללמד אותם להתמודד עם אחריות . " "מאז שעברנו לאוניברסיטה העברית בירושלים כמות המלש"בים שרצו להתמיין לתוכנית גדלה ב - 70 אחוזים . זה בעיקר בגלל האוניברסיטה" תת אלוף מוטי דימטשטיין, ראש תוכנית "חבצלות" : כל שנה יש לנו כ - 1500 מתמיינים . מתוכם רק 60 יתקבלו לתוכנית כל שנה מחליפים תג . שנה ראשונה - פס ירוק אחד . שנה שנייה - שניים . שלישית - שלושה . החניכים בשנה השלישית חונכים את המצטרפים החדשים
|

|