דברי שלום ואמת: פתרון הסכסוך יתבע משני הצדדים ויתור על ציפורי נפש

עמוד:72

72 | אופקים וההתיישבות בנחלת אבותיהם, ולהבין שהם יכולים בלעדיו, ולא יכולים איתו ; ולהחליף את אתוס ההתנגדות האלימה בא תוס של התפשרות וחתירה לשלום . הם מוכרחים להשתנות . - גם אנחנו מוכרחים לקחת אחריות על השינוי הזה, על הצעדים הקשים המתבקשים מכך . ישראל נדרשת להתערב באופן כוחני וכפוי במערכת החינוך הפלסטינית, להטיל סנקציות כלכליות על הענקת משכורות למחבלים, ולחשוב על דרכים יצירתיות נוספות – גם אם הן כרוכות בהפעלת כוח – להביא את הפ לסטינים לחדול ממעשים המפרנסים את האתוס האלג'יראי . - אם הפעולות הללו לא יועילו, יש לשקול גם עידוד הגירה של אוכלוסייה פלסטינית וסיפוח שטחים כבושים כחלק ממיטוט האידיאל האלג'יראי ומקידום סיום הסכסוך . וכאן מקננת ציפור נפש ישראלית שעלינו להיות נכונים לה קריב . בקרב מסה קריטית של ישראלים, בעלת מוטת הש- פעה רחבה על דרכי פעולתה של ישראל, מקננת ציפור נפש- בדמות אידיאל "הצדק לפלסטינים" . אולם הסירוב לנקוט אמצעים חמורים, כוחניים ואלימים, משדר לפלסטינים מסר שלפיו האידיאל האלג'יראי לעולם לא יאיים על קיומם . לא חשוב כמה פעמים יפסידו לישות הציונית, לעולם תהיה להם הזדמנות להשתקם ולנסות שוב . כל עוד האידיאל האלג'יראי לא מוכנס לתרדמה, לא יוכל להיות כאן דבר מלבד שפיכות דמים . כל עוד לא יהיה שכנוע עמוק בצד הפלסטיני שהאידיאל האלג'יראי מאיים על עצם קיומם, הוא ייוותר פעיל . הפלסטי נים לעולם לא ישתכנעו בכך אם אנחנו לא נראה נכונות לממש- את האיום הזה . * * * וישנה ציפור נפש ישראלית נוספת, שעלינו להיות מוכנים לה קריב . הנה שאלה שישראלים רבים, המהווים מסה קריטית,- נמנעים מלשאול את עצמם : ביום שבו הדבר שאנו דורשים נחמה גולן, אמת לאמיתה , ,2012 צילום מטופל

מכון שלום הרטמן


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר