|
|
עמוד:7
ראשית, אסביר את המוטג המרכזי, שהוא מושג המאבק ה מ ז ו י י ן . בין הישראלים יש דימוי לא נכון באשר למשמעותו של הביטוי הזה, "מאבק מזויין", באש"ף . הדימוי אולי הוא מובן, אבל איו הוא נכון . הוא מצטמצם בראיית אש"ף ואנחנו, כאילו זה תחום ההתמודדות היחיד של אש"ף . בתחום הזה, בתור הראייה של אש"ף כמערכת 0לשתינית המתמודדת נגד מדינת ישראל, אנחנו מזהים את "המאבק המזוייו" כמושג המבטא מטרה טוטאלית של חיסולה של מדינת ישראל כמדינה וכחברה . מיו סימבול אידיאולוגי, שמשמעותו איו כל פשרה ! או אנחנו או הם ! או מנקודת מבטם של הפלשתינים, או של ארגוני הטרור הפלשתינים, כפי שהם נקראים לעתים חיסולה של מדינת ישראל כיישות ציונית והקמת יישות אחרת במקומה, ללא כל אפשרות של פשרה . כפי שאמרתי, זאת ראייה חלקית . למושג הזה יש עוד שני מימדים, לא פחות עמוקים, מבחינתם של הפלשתינים . האחד הוא המימד של הדימוי ה ע צ מ י . לפלשתינים, כמו לכל אומה, יש דימויים משלהם על עצמם, יש רגשי נחיתות, יש הרגשות והגדרות של עצמם באשר לנקודות התורפה שלהם, והשגות על מה שצריר לעשות על מנת להתגבר עליהן . את שתי נקודות התורפה העיקריות שמעסיקות אותם, ושהקונצפט של המאבק המזוייו נועד לפתור אותם,הייתי מגדיר כר : האחד הוא הפירוד . ההנחה שלהם היא, כי את מה שאנחנו קוראים מלחמת העצמאות, הם הפסידו בגלל שתי סיבות . הראשונה : משום שהיו מפורדים . משום שלא נלחמו למעשה כאומה, ולא הוכיחו אז בגרות של אומה המסוגלת לאחד למאבק משותף אחר את כל הפלגים, את הכוחות שהיו במסגרות החלוקה האזוריות, שהיתה קיימת בזמנו ביו ערביי הגליל, ערביי המרכז, ערביי הדרום, ערביי הר חברון וכוי . זאת הסיבה הראשונה, החשובה ביותר בתפישתם את כשלונם במלחמת ,1948 ובכל ההתרחשויות האחרות במאבקם נגד התנועה הציונית מאז, ולמעשה גם לפני כן . הסיבה השנייה, היא הבעייה של הפלשתינים שלא הצליחו במלחמת 1948 להוליר בעצמם את מאבקם הם . הם נאלצו להפקיר את הנהגת המאבק, באפוטרופסות, בידי מדינות ערב השונות, כאשר לכל מדינה ערבית היה אינטרס משלה . על כן, העיקרון של המאבק המזויין נתפס אצלם כעיקרון של אחדות, בסימול של אחדות, ופירושו : אנחנו נוטלים את המאבק על עצמנו, ואנחנו מוליכים בו לא רק את עצמנו, כי אם את כל העולם הערבי . מעתה הוא יגרד אחרינו ולא אנו נהיה עוד הנגררים . כלומר, על אף הפיזור של הפלשתינים במדינות ערב, כאשר כל אחת מהן מנצלת אותם לצרכיה תור שהיא מעניקה נופר אידיאולוגי לגרעין הפוליטי הפלשתיני שמתגבש בארצה, בהתאם לגוון ש ל ה; הבע"ת העיראקי נותן גוון עיראקי והבע"ת הסורי נותן גוון סורי, וכוי; אנחנו הפלשתינים, ניצור אידיאולוגיה פלשתינית, המאחדת את כל הפלשתינים באשר הם שם . זהו המימד השני של עקרון "המאבק המזוייו" .
|

|