|
|
עמוד:10
שלי ח ותחיים האמת של חיינו גנוזה בדרך השליחות שלנו . כל אדם הוא שליח כאשר הוא מכיר שהוא נושא שליחות . האדם הוא שליחדורו ושליח לדורו, כאשר הוא מכיר בשליחות המדריכה את חייו . כוחו אז רב פי כמה, כוח אנושי גדול . כי רק האדם נושא את שליחות החיים . ) מדברים במסיבה, עם הופעת ספרו "בדרכי השליחות" ( וולונטריות והכרח היסטורי תופעת הוולונטריות היא נחלתם של אנשים הרגישים כפרטים לתהליך היסטורי, והמעמידים עצמם בשורה הראשונה בהגשמת אותו תהליך . אין הוולונטריות נמצאת בניגוד לחוקי ההכרח . להיפר : היא נובעת מן ההכרח ההיסטורי, שאותו אדם רגיש, המעמיד עצמו בראש המאבק, חש בו לפני אחרים . ההיסטוריה היא המדברת מתוכו ומלבו, ועל כן הוא נמנה בין מבשריה של תנועה וחלוציה . הציונות, שלושת הקווים המתווים את דרכו של הקיבוץ המאוחד הקומונה והוולונטריות המתבטאת כחלוציות אישית מחייבים צורת ארגון המתאימה לתוכן החיים הנוצר עלידם . ובאשר התוכן הוא התיישבות, קיבוץ גלויות, קומונה והגשמה אישית הרי הדרך היחידה שהתחייבה מכך היא הקיבוץ הפתוח הפתוח לכל אדם, לכל ענף משקי, לכל עבודה, לכל שטח פעולה . אין הוא מוגבל במספר חבריו, פרט להגבלות הנובעות מאפ שרויות כלכליות או גורמים חיצוניים אחרים . ) קורס ג', אפעל, 1962 ( חזיון חלוצי אישי הקיבוץ הוא חזיון חלוצי אישי . האדם בא אליו מתוך שאיפה להגשמה עצמית, בכוח סגולותיו האישיות, ואולם הרצון האישי תלוי בתנאים אובייקטיביים . כל תנועה מעלה מתוכה קבוצות אנשים, אשר דרכה הרעיונית הכללית נעשית להם לעניין אישי . בכל תנועה חברתית אתה מוצא חזיון זה של חלקים מתוכה, הממלאים תפקיד חלוצי . על תופעות אלו נוהגים לומר, כי האנשים הללו נוטלים עליהם את השליחות ההיסטורית . הקיבוץ הוא תופעה חלוציתאישית, עד להגשמת הסוציאליזם והציונות הסוציאליסטית . ) מתוך הרצאה, אפריל 1933 ( 10
|

|