|
|
עמוד:12
רמ י ת פ כ לע 12 לונדון וחכמיה פלשו הנאצים לאוסטריה וצעדו אל תוך וינה . ארנסט 8391במרס ג'ונס מיהר לעיר, ונכח בישיבה האחרונה של החברה הפסיכואנליטית בווינה, שם החליטו החברים לפרק את החברה ולהקים אותה מחדש בכל מקום שאליו יגיע פרויד . פרויד הצהיר : ידי אספסיאנוס, ביקש רבי-רבן בית המקדש בירושלים על"לאחר חו מדרש ללימוד תורה ביבנה . נעשה- יוחנן בן זכאי רשות לייסד בית זאת גם אנחנו . ככלות הכול, תולדותינו, המסורת שלנו וחווייתנו ( . 2015 Robinson, ) מצוטט אצל האישית הרגילו אותנו ברדיפות" ינה ידעו גם ידעו רדיפות : ואכן בזמן הקצר שהוסיפו לשהות בוו הנאצים ביקשו לאסוף את כל כתביו של פרויד כדי להעלות אותם באש ) הדבר לא עלה בידם ( ואנה פרויד נלקחה למעצר ולחקירה בגסטפו . במאמצים הצליח ג'ונס לארגן את הימלטותם של בני משפחת פרויד מווינה . פרויד כאמור השווה את עצמו לרבי יוחנן בן מירתו לקיסר "תן לי יבנה וחכמיה" בישׂרה את ייסודם של זכאי, שא בתי הכנסת כמרכזי תפילה ולימוד . ספק אם פרויד שיער בנפשו, כי בדומה לבדיחה העתיקה שבה יהודי על אי בודד מקים תמיד שלושה בתי כנסת ) הראשון בנוסח ספרד, השני בנוסח אשכנז ובשלישי כף בלונדון שלושה "בתי כנסת" רגלו לעולם לא תדרוך ( , כך יתהוו פסיכואנליטיים שבין שניים מהם שוררת איבה תמידית . כמעט כל האנליטיקאים הווינאים נמלטו ללונדון באותה תקופה, ואף שחלקם המשיכו משם לארצות הברית, אנה פרויד וקבוצת עמיתים נשארו בלונדון והצטרפו לחברה הפסיכואנליטית הבריטית . יטיקאים מווינה ללונדון יצרה תחרות עלהגעתם של פסיכואנל מטופלים, שמספרם הלך והידלדל ממילא, כך שהגעתם של אנה ועמיתיה מווינה ומברלין היוותה איום על מטה לחמם של האנליטיקאים המקומיים . מנקודת מבטם של הפליטים, ההגירה הייתה, כפי שמצוטטת אנה פרויד במכתב לארנסט ג'ונס, "גלות
|

|