הקדמה

עמוד:8

8 | יהונתן עלון  על המסתורין ומכאן שלחקור אותם הוא בזבוז זמן אם - כן, ברור איפוא שעורכי הניסויים הללו, והמשתתפים בהם, הם תמימים, סכלים או סתם רמאים ד״ר רופרט שלדרייק ( Sheldrake ) , ביוכימאי בריטי בן - ימינו, מקדיש את זמנו להרצאות ולפרסום ספרים, למען הפרכת הטענה הבסיסית של המדע האומרת הכל חומר , ושהטבע והחיים הם מכניים גרידא, וכי האמונה בטענה הזאת בטעות יסודה הוא מנסה להחליף את הגישה המכניסטית, החומרית, הארצית, של החיים, של הזיכרון ושל התורשה, שלפיה מודעות היא תוצא של המוח החומרי, בתורה שנתן לה את השם morphic resonance , שבעברית אפשר לכנותה תהודה מובנית , לפיה אין מקורה של התודעה במוח, מורכב ככל שיהיה, אלא הטבע, החיים והזיכרון קשורים זה בזה, ובכל רגע מושפעים זה מזה, בדומה לעקרונות התורה המיסטית ההינדואית, הדוגלת בקיומה של הספרייה האקשית ( Akashic Records ) זו ספרייה כלל - עולמית שבה מתועד כל מה שיקרה, קרה, וקורה, נאמר, נהגה, מוחש ותוכנן ביקום, בעבר ובעתיד, על - ידי כל ישות, ספרייה שבה לכל אדם יש סֶפֶר - חיים בעוד שלפי המדע הכל הוא תוצר של פעילותו המכנית - חומרית של המוח, שלדרייק מנסח היטב את התובנה ההולכת ומוצאת לה מהלכים בקרב רבים מן המדענים, שהמוח הוא רק מכשיר קליטה לתחושות, רשמים, זיכרונות, רצונות, תוכניות ומידע, והוא מצוי בקשר רוחני קבוע עם הספרייה האקשית, שאפשר לראותה כמודעות - על אוניברסלית הרואה האמריקני אדגר קייסי ( 1945 - 1877 Edgar Cayce, ) , שידע לאבחן מחלות בשעה שהיה בטראנס, ואף התווה להן דרכי - טיפול יעילות, מזכיר אינספור פעמים את הספרייה האקשית, שהיתה מושג מרכזי בחזיונותיו הוא יכול היה לקרוא את סֶפֶר החיים של כל אדם שפנה אליו, את גלגוליו במשך הדורות, את תולדות מחלותיו של כל חולה שביקש את עזרתו, ומצא מהו הטיפול המתאים לריפויו לפי שלדרייק, עולם המדע נכשל בעשר דוֹגמוֹת, ביטול האמונה באנימיזם של הטבע, קבלת הטבע כדבר מכני, אימוץ ההנחה שלחומר בטבע אין מודעות ואין לו ייעוד, הטענה שחוקי הטבע קבועים ובלתי - משתנים, ההצהרה שחוקי הטבע חלים על כל היקום, האמירה שחוק שימור החומר והאנרגיה תקף מאז המפץ הגדול, האקסיומה שהתורשה באמצעות ה - DNA אף היא מכנית, ההסבר שהזיכרון מצוי במוח, האמונה שאין תופעות רוחניות - מיסטיות, ההכרזה שהרפואה המקובלת מועילה והרפואה ההוליסטית לא

הוצאת גמא


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר